[Gelistirici] Geliştirici vs. Katkıcı

Furkan Duman coderlord at gmail.com
5 Şub 2008 Sal 10:51:16 EET

2008/2/5 Faik Uygur <faik at pardus.org.tr>:
> Tuesday 05 February 2008 09:30:39 tarihinde Eren Türkay şunları yazmıştı:
>
> Kod yazan birilerinin olması için, birilerinin kod yazmak _istemesi_ ve
> _yazması_ lazım. Bu kadar basit.

Faik'e katılıyorum. İlgisi ve merakı olan zaten kodu okuyarak.
Geliştiricisi ile konuşup sorular sorarak sürece dahil olacaktır.

Açıkçası şu anda Pardus'un geliştiriciden çok paket bakımı yapan
kişilere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Kod yazan geliştirici
sayısında eksiğimiz yok. Ancak paket sayısı çok fazla ve bakım yapan
kişi çok az. Pardus'un bu dönemdeki en büyük ihtiyacı paketçidir
bence.

Dışarıdan kod ile katkı yapan geliştirici sayısının az olduğu
konusunda haklısın. Bunun bence bir nedeni ihtiyaçların ortaya
konulmaması. Yani çekirdek ekip kendi arasında tartışıp, "şu şöyle bu
böyle olsun". diye tartışıp kod gereksinim listesini görünür bir yere
koymuyor veya ihtiyacı duyurmuyor. Her projenin sayfasına bir TODO
listesi bu işin çözümlerinden biri olacaktır. Katkı yapmak isteyen,
projenin TODO listesine bakarak sürece dahil olacaktır. Birçok büyük
yazılım projesinin bu yöntemi izlediğini görüyorum.

Kolay gelsin.

--
Furkan Duman