[Gelistirici] Katkıcılar için mail hesabı ve alan?

Murat Şenel muratasenel at gmail.com
5 Şub 2008 Sal 10:19:34 EET

05.02.2008 tarihinde Bahadır Kandemir <bahadir at pardus.org.tr> yazmış:

> [...]
> olduğunu düşünmekteyim.
>
> Ancak, bir süre paket maintain edip e-posta adresi, web alanı aldıktan
> sonra bir köşeye çekilmeleri (yani yaymayı, afedersiniz.) ve projeyi iki
> paket karşılığı @*.pardus.org.tr pop3 hesabı veren e-posta servisi olarak
> kullanmak isteyenleri (niyeti anlamaya yarayan CAPTCHA benzeri bir metod
> yok, malumunuz) engellemek için geliştiricilerin pişen/aktif/durgun/emekli
> şeklinde (kesin terimler bunlar değil, şimdi uydurulmuştur, bilginize)
> ayrılması gerekiyor (bence) bu durumda. Özetle, torrent'i indirdikten
> sonra seed'lemeyen bir peer istemiyorum.

Böyle bir ayrıma gitmek zor olacak ama belki de gerekli.

"Seed'lemeyen Peer" problemi dışındaki endişelerimi sıralamak gerekirse:

> [...]
> oluyor bazı mekanlarda, ne yazık ki.
>
> 2) Diğer listelere, cevabının "RTFM b*tch", "learn ?????? first, you FI"
> olacağı aşikâr sorular gönderilmesi ve Pardus'un adının 9'a çıkması
> ihtimali. Eposta verilmesi yönünde bir karar alınırsa, ve katkı oranı
> gözetmeden eposta adresi dağıtılırsa, suyu çıkar bunun.
>
> 3) UEKAE geliştiricileriyle yaptığım sohbetlerde dile getirdiğim, ancak
> sonra gereksiz bir endişe olduğunu farkettiğim, web alanının şahsi depo
> olarak kullanılması ihtimali. (FTP/web alanı, epostalardan farklı olarak,
> her an gözümüzün önünde olacağından ihtimal ortadan kalkıyor.)

Tüm endişelerin çok haklı endişeler katılmamak mümkün değil.
Mailine ekleyebileceğim çok birşey yok. Belki en baştan demek isteyip de
diyemediklerimi söylediğin içindir. Sadece +1 diyebiliyorum.

--
> Bahadır Kandemir

Murat