[Gelistirici] Katkıcılar için mail hesabı ve alan?

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
5 Şub 2008 Sal 00:57:50 EET

On 05 Feb 2008 Tue 00:42:22 Bahadır Kandemir wrote:
> Ancak, bir süre paket maintain edip e-posta adresi, web alanı aldıktan
> sonra bir köşeye çekilmeleri (yani yaymayı, afedersiniz.) ve projeyi iki
> paket karşılığı @*.pardus.org.tr pop3 hesabı veren e-posta servisi olarak
> kullanmak isteyenleri (niyeti anlamaya yarayan CAPTCHA benzeri bir metod
> yok, malumunuz) engellemek için geliştiricilerin pişen/aktif/durgun/emekli
> şeklinde (kesin terimler bunlar değil, şimdi uydurulmuştur, bilginize)
> ayrılması gerekiyor (bence) bu durumda. Özetle, torrent'i indirdikten
> sonra seed'lemeyen bir peer istemiyorum.

Buna kesinlikle katılıyorum. Sanırım bunu söylemek isteyen ama dile
getiremeyenlere tercüman oldun :)

> "Seed'lemeyen Peer" problemi dışındaki endişelerimi sıralamak gerekirse:
>
> 1) Kısır tartışmaların döndüğü, sonra durup tekrar döndüğü platformlarda
> @*.pardus.org.tr adresinin kullanılmasını istemiyorum,
> yazılanların "Pardus basın açıklaması" olarak algılanma ihtimali yüksek
> oluyor bazı mekanlarda, ne yazık ki.

Sanıyorum bunun olma ihtimali çok düşük. Şu an aramızda bunu yapabilecek
birilerini tanımıyorum. Ancak tabiki uyarmakta fayda var.

> 2) Diğer listelere, cevabının "RTFM b*tch", "learn ?????? first, you FI"
> olacağı aşikâr sorular gönderilmesi ve Pardus'un adının 9'a çıkması
> ihtimali.

Bu da katılmamak elde değil. Yeni bir konu hakkında danışılacak olan
listelerde esas adres kullanılmalı bence. Dağıtım/paketler/bug ile ilgili
olan konularda istek yapılırken veya görüş alınırken kullanılabilir.

> Eposta verilmesi yönünde bir karar alınırsa, ve katkı oranı
> gözetmeden eposta adresi dağıtılırsa, suyu çıkar bunun.

++