[Gelistirici] Katkıcılar için mail hesabı ve alan?

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
5 Şub 2008 Sal 00:42:22 EET

03 Şub 2008 Paz tarihinde, Murat Senel şunları yazmıştı:
> Yanılmıyorsam daha önce Ankarada'ki geliştirici toplantısında
> konuşulmuştu bu konu. 1-) Biz katkıcılara özel bir makine ayrılıp,
> dosyalarımızı, tarballarımızı koyabileceğimiz bir alan olacak mı? 2-)
> Ayrıca, çoğumuz bir çok listeye üye ve yine çoğumuz gmail kullanıyor ama
> listelerin çokluğu sebebiyle gmaille sıkıntı yaşayabiliyoruz. Aynı
> zamanda, bir upstream  ile mailleşirken @gmail yerine @pardus gözükmesi
> göreceli avantaj sağlayacaktır. Bu noktada hede at pardus.org.tr gibi mail
> adresleri katkıcılara verilebilir mi?

Merhaba,

Uzun yazıları sevmeyenler için düşüncemi hemen yazayım:

- svn hesabı olan herkese @svn.pardus.org.tr alias'ı verilsin
- aktif geliştirici olan herkese @dev.pardus.org.tr pop3 hesabı (+
gerektiğinde web/ftp alanı) verilsin

----- ----- ----- ----- ----- -----

Uzun cevap:

Her ne kadar, geliştiricilere @*.pardus.org.tr uzantılı alias/pop eposta
adresi sağlanması konusunda bazı endişelerim olsa da, bunun artık gerekli
olduğunu düşünmekteyim.

Ancak, bir süre paket maintain edip e-posta adresi, web alanı aldıktan
sonra bir köşeye çekilmeleri (yani yaymayı, afedersiniz.) ve projeyi iki
paket karşılığı @*.pardus.org.tr pop3 hesabı veren e-posta servisi olarak
kullanmak isteyenleri (niyeti anlamaya yarayan CAPTCHA benzeri bir metod
yok, malumunuz) engellemek için geliştiricilerin pişen/aktif/durgun/emekli
şeklinde (kesin terimler bunlar değil, şimdi uydurulmuştur, bilginize)
ayrılması gerekiyor (bence) bu durumda. Özetle, torrent'i indirdikten
sonra seed'lemeyen bir peer istemiyorum.

"Seed'lemeyen Peer" problemi dışındaki endişelerimi sıralamak gerekirse:

1) Kısır tartışmaların döndüğü, sonra durup tekrar döndüğü platformlarda
@*.pardus.org.tr adresinin kullanılmasını istemiyorum,
yazılanların "Pardus basın açıklaması" olarak algılanma ihtimali yüksek
oluyor bazı mekanlarda, ne yazık ki.

2) Diğer listelere, cevabının "RTFM b*tch", "learn ?????? first, you FI"
olacağı aşikâr sorular gönderilmesi ve Pardus'un adının 9'a çıkması
ihtimali. Eposta verilmesi yönünde bir karar alınırsa, ve katkı oranı
gözetmeden eposta adresi dağıtılırsa, suyu çıkar bunun.

3) UEKAE geliştiricileriyle yaptığım sohbetlerde dile getirdiğim, ancak
sonra gereksiz bir endişe olduğunu farkettiğim, web alanının şahsi depo
olarak kullanılması ihtimali. (FTP/web alanı, epostalardan farklı olarak,
her an gözümüzün önünde olacağından ihtimal ortadan kalkıyor.)

--
Bahadır Kandemir