[Gelistirici] Cok fazla Guncelleme?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Ara 2008 Çar 21:26:18 EET

2008/12/24 Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com>

> Bunun PackageKit ile alakası yok ki? :) Emre, güncellemelerin toplu olarak
> verilmesi konusundaki görüşlerini dile getirmiş. Diğer dağıtımlarda ne
> oluyor
> bilmiyorum ama gerçekten güncelleme sunduğumuzda en azından 230MB
> güncelleme
> gidiyor kullanıcılara.

Hem bu toplu upgrade, hem baska seyler. Ornegin Ubuntu 8.04'te X paketinin
versiyonu 1.6 ise,  backports deposu da acik degilse, sittin sene 1.6 ile
kalirsiniz, ancak kritik bugfix olursa guncellenir.  Yok 1.8 cikmissa ve
gecmek istiyorsaniz, o zaman ya Ubuntu 8.10'a upgrade edersiniz, ya da
8.04'te backport deposunu acip orda olmasini umarsiniz.

Bizde ise, sanki (tam emin degilim), bir programin bir sonraki versiyonu
ciktiysa, onu hemen update ediyoruz ve paketi guncelliyoruz. Ornegin
Openoffice, 2.2 sonra 2.3 cikti diyelim, hop guncelleme. Ubuntu 8.04 ise
mesela 2.02 ile omrunun sonuna kadar durabiliyor, surum icerisinde 2.3'e
upgrade olmuyor.

Pardus biraz daha "canli" bir sistem, yenilik geldikce hop yukseltiyoruz :)
Dedigim gibi hem iyi hem kotu olabiliyor. Politika acisindan yanlisim varsa
lutfen duzeltin.

Bu konuda neyin yanlış yapıldığı konusunda bir fikrim yok ancak her paketin
> test edilip, hemen depoya aktarılması yerine; hepsini test ettikten sonra
> depoya aktarılması bunun sebebi diye aklımdan geçiverdi.

Hepsini test ettikten sonra derken, benim kastettigim, 2008.1'deki paketler
oyle kalacak, ancak 2008.2 ciktiginda guncellemeler ortaya cikacak. Hatta
oyle ki, 2008.2 'nin depo adresinin farkli olmasi bile gerekebilir, boylece
2008.1 kullananlar guncellemek istemedikleri surece 2008.1'de kalirlar. Yeni
paket kursalar bile 2008.1 deposundan kurarlar vs.

 Bu debian'daki gibi karmasik bir depo yapisi gerektirebilir, getirisi
goturusunden cok ya da az olabilir, tartmak lazim.

> Yine test konusunda girmek istemiyorum, zira önceki thread'de tartışıldı.
> Elimizdeki insan gücü ile en iyisi buysa, delta sisteminin kullanılmaya
> başlanması, bize yeni bir politika tartışmaya gerek bırakmadan sorunumuzu
> çözecek gibi görünüyor. Ki bu da 2009 için planlanan bir şey sanırım?

xDelta ozellikle kullanicilar arasinda populer olacagina eminim, ancak
sorunlari var ki yillardan beri devreye giremedi. Hic kolay bir sistem
degil.

Yukarda bahsettigim seyler, kurumsal kurulumlarda destek verme acisindan cok
daha onemli hale gelebilir. Yani 2008.1 kullanan bir kurum, kendi deposunu
yaratti diyelim ve Tubitak'tan 2008.1 deposunu kopyaladi diyelim. Bundan
sonra sadece "guvenlik" ile ilgili guncellemeleri alip, yazilim versiyon
yukseltmeleri ile 2 yil boyunca ilgilenmeyebilecegi bir mekanizma olmali
diye dusunuyorum.