[Gelistirici] Cok fazla Guncelleme?

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
24 Ara 2008 Çar 21:34:34 EET

On 24 Dec 2008 Wed 21:26:18 Emre Erenoglu wrote:
> Hatta oyle ki, 2008.2 'nin depo adresinin farkli olmasi bile gerekebilir,
> boylece 2008.1 kullananlar guncellemek istemedikleri surece 2008.1'de
> kalirlar. Yeni paket kursalar bile 2008.1 deposundan kurarlar vs.

Ancak bu her 2008.x için ayrı depoları maintain etmek, ayrı güvenlik
güncellemelerinin yamalarını backport etmek demek. Küçük uygulamalar zorluk
çıkaracak da olsa bir şekilde halledilebilir ancak kernel, Xorg gibi önemli
bileşenlerin ayrı sürümlerini maintain etmek şu durumda mümkün müdür
bilemedim. Sırf Redhat bunu yapmak için 90 tane kernel hackeri
çalıştırıyor :)

Canlı örneği mevcut, örneğin 2007 deposu. Güvenlik açığı çıktığında,
uygulamanın 2008'deki yeni sürümünü kolaylıkla yamalarken, 2007 sürümüne
backport etmeye çalışmak inanın çok zahmet verdirici. Kaldı ki çoğu zaman
koda yabancı olduğumuz için geliştiricilerinden eski sürüm için yama istemek
zorunda kalıyoruz ve bu da güvenlik açığını kısa zamanda kapatmamızı
engelliyor.