[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Ara 2008 Paz 13:58:00 EET

Sat, 20 Dec 2008 23:47:08 +0200, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> Ben bunu anlamlı sebebinin 2007'nin kararlılığından çok destek
> verdiğimiz bir 2007 -> 2008 geçiş sistemimizin olmaması olduğunu
> düşünüyorum ama.
Evet, soyledigin onemli bir etken. Ama bence ana etken degil.

Sadece bir tusa basarak guncelleyememe yuzunden 6 aydir eski surum
kullanmaya devam etmez insanlar.

> Senin önerinden ben aynı sürüm içinde stable - unstable dal maintain
> etmek anlıyorum ben. Yani bir yıl önce önerini uygulamış olsaydık :
> Bu da pratikte aynı anda iki yerine üç dağıtım maintain etmek demek.
Dogru.

Dagitimin hedeflerini sormamin nedeni de buydu (nedense pek ilgisiz
goruldu). "Kurum masaustlerinde Linux kullanimi" gibi bir hedef varsa,
bu bence kacinilmaz. Bu olmazsa kurumlarda kullanilmaz anlaminda
demiyorum. Ilk birkac hedeften biriyse bunun oyle ya da boyle yapilmasi
gerekiyor diyorum.

MSB'yi ornek alirsak, public olarak olmasa da, arka planda bunu yapmak
zorunda kaldiginiza eminim. 2007 kurmustunuz o sistemlere. 2008'e
aktarildigini sanmiyorum. 2009 ciktigi zaman da 2009'a aktarilacagini
da sanmiyorum. Arka planda o "dagitim"i maintain etmeye devam
edeceksiniz.

> 6 ay bana biraz hızlı geliyor, ama bence yapılabilir tabii ki. Ama bu
> konu her gündeme geldiğinde karşımıza hayatın gerçekleri çıkıyor -
Hizli evet... Ama API/ABI kirmayacagiz hedefini daha uzun sure
tutturmak daha guc olabilir bence.

                   Doruk