[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
22 Ara 2008 Pzt 19:54:40 EET

On Sat, 20 Dec 2008 23:47:08 +0200
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> wrote:

> 6 ay bana biraz hızlı geliyor, ama bence yapılabilir tabii ki. Ama bu
> konu her gündeme geldiğinde karşımıza hayatın gerçekleri çıkıyor -
> 200x'in sorunları çözüp güncelleyen ekip ile 200x+1'i hazırlayan ekip
> aynı - yani bir sürüm çıkınca tamam sen, sen, bi de sen yeni sürümü
> geliştirin, siz oradakiler, siz de eski sürüme bakım yapın denilecek
> insanlar aynı, dolayısıyla yeni sürüm için çalışmaya başlamak uzun
> sürüyor.

 Bunun sebebi biraz da aynı anda birden çok sürümü aktif olarak
geliştiriyor olmamız aslında. Bir sürümde sürekli güncelleme modunda
giderken bundan vaz geçmeden diğer sürümü de geliştiriyor olmamız.
Bir sürümü atıyorum security / critical bugfix moduna alırsak herkesin
diğer sürüme hazırlanması kolaylaşır. Mesela release cycle ımızı 6 ay
belirleyip, sürüm çıktıktan sonra 2-3 ay tam gaz gidip, sonra tamamen
yeni sürüme odaklanmak gibi bir yöntem seçebiliriz. Diğer dağıtımlar bu
yöntemi kullanıyorlar genelde, ama onların iş gücü olanakları
iletişim becerileri vs. bize göre çok daha iyi durumda, bu yüzden bu
yöntem bizim için en iyi yöntem mi emin değilim.