[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
20 Ara 2008 Cmt 23:47:08 EET

Merhaba;

Friday 19 December 2008 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Burada secimi siz (TUBITAK calisanlari) yapacaksiniz. Temel sistemin
> sabit kaldigi, sadece guvenlik ve bir seylerin kirilip/dokulmedigi
> guncellemelerin yapildigi bir sistem ihtiyaci ortada. 2007 cikali 2
> sene olmasina, 6 aydir neredeyse hic yeni yazilim girmemesine ve
> hatalari duzeltilmemesine karsin hala 2007 kullanan bircok kullanici
> olmasi bunun en buyuk kaniti.

Ben bunu anlamlı sebebinin 2007'nin kararlılığından çok destek verdiğimiz bir
2008 -> 2008 geçiş sistemimizin olmaması olduğunu düşünüyorum ama.

> Pratikte su anki yapi itibariyla 2007 kararli surum, 2008 de kararsiz
> surume karsilik geliyor zaten. Insanlar "oyle ya da boyle"
> ihtiyaclarini karsilamanin bir yolunu bulmak zorunda kaliyorlar. 2008
> cikip 2007 durulmadan once de, guvenlikten taviz verip sistemlerini
> guncellemeyerek kararligini korumaya calisiyorlardi.
>
> Yani adi biz "sadece guvenlik guncellemeleri yapan surum yapamayiz"
> oluyor ama pratikte yapiyorsunuz zaten.

Senin önerinden ben aynı sürüm içinde stable - unstable dal maintain etmek
anlıyorum ben. Yani bir yıl önce önerini uygulamış olsaydık :
- zamanında 2007-unstable, 2007-stable dalları olmalıydı,
- 2008 çıktığında 2007-unstable'i öldürüp  2007-stable, 2008-unstable,
2008-stable dalları ile devam etmeliydik.
- 2008 süreci içinde bir noktada 2007-stable'i da öldürmeli,
- 2009 çıktığında da 2008-unstable'i öldürüp 2008-stable, 2009-unstable,
2009-stable dalları ile devam etmeliyiz.

Bu da pratikte aynı anda iki yerine üç dağıtım maintain etmek demek.

> Eger bu ismi konmamis durumdan memnunsaniz, daha sık sürüm yayınlayıp
> (atıyorum 6 ayda bir ya da 4 ayda bir), eskisini ıskartaya çıkarıp,
> kararlı hale getirebilirsiniz. Hatalariyla sevin onu dersiniz. 4-6 ay
> da, bence cok ciddi bisiler kirip dokmeden yasanabilir bir donem.
> Kirilacagi noktada zaten elde yeni bir surum olur.

6 ay bana biraz hızlı geliyor, ama bence yapılabilir tabii ki. Ama bu konu her
gündeme geldiğinde karşımıza hayatın gerçekleri çıkıyor - 200x'in sorunları
çözüp güncelleyen ekip ile 200x+1'i hazırlayan ekip aynı - yani bir sürüm
çıkınca tamam sen, sen, bi de sen yeni sürümü geliştirin, siz oradakiler, siz
de eski sürüme bakım yapın denilecek insanlar aynı, dolayısıyla yeni sürüm
için çalışmaya başlamak uzun sürüyor.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]