[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Mete Alpaslan alpaslanmete at gmail.com
21 Ara 2008 Paz 01:29:01 EET

Emre Erenoglu wrote On 12/20/2008 01:45 AM:
> [...]
>

>      Ben bu işten pek anlamıyorum, ilgili modüllerin sistem init
>     başlamadan
>     yüklenmesi mi gerekiyor ? Eğer öyleyse initramfs içinde olmalı
>
>      http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/comar/mudur/src/
>
>      Değilse müdür / udev içinde halledilebilir tabi
>

> Ben bir ara uretilen lvm2 paketini sistemime kurmustum (Name: lvm2,
> version: 2.02.39, release: 7, build 1).  Bununla ilgili modul ve
> executable'lari daha once devel listesine attigim bir mesajda, init ve
> mkinitramfs dosyalarini degistirrerek, initrd icinde atmayi basardim.
Paketin review sürecinde İşbaran ile yaptığınız  ve devel listesindeki
mailleri gözden geçirdim sanırım aynı sorunları hala yaşıyoruz :)

> GRUB'ta su anda asagidaki satiri kullaniyorum:
> kernel          /kernel-2.6.25.20-113  root=/dev/mapper/os-pardus
> mudur=raid lvm ro
>
> mudur=raid,lvm is goruyor, tabii mkinitramfs ve init script'deki
> degisiklikler ile.  Ayrica bir de virtio sanal disk modullerinden boot
> etmek icin de degisiklik yapmistim ama beta halde, yine de iyi
> calisiyordu KVM icinde Pardus calisirken.
initramfs [1]
<https://svn.pardus.org.tr/pardus/2008/kernel/kernel/actions.py>
linkinde zaten '-full' parametresiyle full module olarak
oluşturulduğundan initramfs değişiklik yapmaya gerek olmadığını
düşünmüştüm ...? :S

> Ancak ne yaptiysam, sistem acilisinda diskleri dogru durust gosterip
> fstab'dan mount edilmelerini saglayamadim, UDEV kurali ekledim vs.
> olmadi. icin icinden cikamadim.
>
> Su anda sistemim RAID+LVM ustunde aciliyor, sadece /boot ayri bir
> partition. Ancak fstab icinden mount ettirmeyi basaramadigim icin
> local.start dosyasinda asagidaki satirlar olmasi gerekiyor:
sizin buradaki sorununuz device_mapper modulu aktif olmasına karşın
hacim gruplarının aktif olmaması sorunu  mu? Sorununuz biraz daha
açarmısınız? :)

> /usr/sbin/vgmknodes
> /bin/mount   /dev/mapper/os-data   /d
>
> (/d sadece bir dizin, veriler orda duruyor, windows aliskanligi)
> Isin icinden cikabilirseniz test edebilirim :)
<https://svn.pardus.org.tr/pardus/2008/kernel/kernel/actions.py>Tabi çok
iyi olur... :