[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
21 Ara 2008 Paz 03:34:48 EET

Merhaba,

2008/12/21 Mete Alpaslan <alpaslanmete at gmail.com>

>  Ben bir ara uretilen lvm2 paketini sistemime kurmustum (Name: lvm2,
> version: 2.02.39, release: 7, build 1).  Bununla ilgili modul ve
> executable'lari daha once devel listesine attigim bir mesajda, init ve
> mkinitramfs dosyalarini degistirrerek, initrd icinde atmayi basardim.
>
> Paketin review sürecinde İşbaran ile yaptığınız  ve devel listesindeki
> mailleri gözden geçirdim sanırım aynı sorunları hala yaşıyoruz :)

Evet hala yasiyoruz :)

> [...]
> kernel          /kernel-2.6.25.20-113  root=/dev/mapper/os-pardus
> mudur=raid lvm ro
>
> mudur=raid,lvm is goruyor, tabii mkinitramfs ve init script'deki
> degisiklikler ile.  Ayrica bir de virtio sanal disk modullerinden boot etmek
> icin de degisiklik yapmistim ama beta halde, yine de iyi calisiyordu KVM
> icinde Pardus calisirken.
>
> initramfs [1]<https://svn.pardus.org.tr/pardus/2008/kernel/kernel/actions.py>linkinde zaten '-full' parametresiyle full module olarak oluşturulduğundan
> initramfs değişiklik yapmaya gerek olmadığını düşünmüştüm ...? :S

lvm ile ilgili olarak dm-mod modulunden baska volume group'larin boot'ta
aktive edilebilmesi icin bir kac executable'in initramfs'e girmesi gerekiyor
sanirim. Benim mkinitframfs script'inde soyle yapmisiz:

#install lvm binary and library dependencies
if [ -f "/etc/lvm/lvm.conf" ]; then
    echo "adding lvm dynamic libraries..."
    cp -L --parents /lib/libdevmapper.so.1.02 $MOUNT_IMAGE
    cp -L --parents /lib/libreadline.so.5 $MOUNT_IMAGE
    cp -L --parents /lib/librt.so.1 $MOUNT_IMAGE
    cp -L --parents /lib/libdl.so.2 $MOUNT_IMAGE
    cp -L --parents /usr/lib/libncursesw.so.5 $MOUNT_IMAGE
    cp -L --parents /lib/libc.so.6 $MOUNT_IMAGE
    cp -L --parents /lib/libpthread.so.0 $MOUNT_IMAGE
    cp -L --parents /lib/ld-linux.so.2 $MOUNT_IMAGE
    echo "adding lvm binary..."
    cp -a /usr/sbin/lvm $MOUNT_IMAGE/sbin/lvm
fi

Diger dagitimlar bunu nasil hallediyorlar tam emin degilim, ornegin
Ubuntu'da bizim gibi mkinitramfs var ama farkli bir script,
/etc/initramfs-tools diye bir config dizini var, initrd'nin icine ne girsin
ne girmesin secilebiliyor moduller vs.

> Su anda sistemim RAID+LVM ustunde aciliyor, sadece /boot ayri bir
> partition. Ancak fstab icinden mount ettirmeyi basaramadigim icin
> local.start dosyasinda asagidaki satirlar olmasi gerekiyor:Ancak ne
> yaptiysam, sistem acilisinda diskleri dogru durust gosterip fstab'dan mount
> edilmelerini saglayamadim, UDEV kurali ekledim vs. olmadi. icin icinden
> cikamadim.
>
> sizin buradaki sorununuz device_mapper modulu aktif olmasına karşın hacim
> gruplarının aktif olmaması sorunu  mu? Sorununuz biraz daha açarmısınız? :)

Evet aynen, boot sirasinda initrd'nin icindeki init script'ten volume
group'lari aktive ediyorum, sonra buradan boot ediyorum, ancak sistem
acilisinda root mount edilip esas init devreye girip fstab'i okudugu
zamanda, volume group'lar bulunamiyor, ya da volume group'larin
"symlink"leri bulunamiyor desem daha dogru sanirim.  Su anda sistem mount
tablosundaki ilginc maddeler soyle:

/dev/dm-3 on / type ext3 (rw,noatime,user_xattr)
/dev/md1 on /home type ext3 (rw,noatime,user_xattr)
/dev/sda1 on /boot type ext3 (rw,noatime,relatime)
/dev/mapper/os-data on /d type ext3 (rw)

Kok dosya sistemi, /dev/mapper/os-pardus olmasi gerekirken hala /dev/dm-3
olarak gorunuyor (taaa initrd'deki boot sirasindaki isimlendirme).  /d olan
ise local.start'tan duzgun olarak mount ediliyor, ancak fstab'a yazarsam
edilmiyor. Bir sekilde bu vgmknodes UDEV tarafindan vs. trigger edilmiyor.

--
Emre