[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
20 Ara 2008 Cmt 01:45:25 EET

Merhaba,

2008/12/19 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  Ben bu işten pek anlamıyorum, ilgili modüllerin sistem init başlamadan
> yüklenmesi mi gerekiyor ? Eğer öyleyse initramfs içinde olmalı
>
>  http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/comar/mudur/src/
>
>  Değilse müdür / udev içinde halledilebilir tabi

Ben bir ara uretilen lvm2 paketini sistemime kurmustum (Name: lvm2, version:
2.02.39, release: 7, build 1).  Bununla ilgili modul ve executable'lari daha
once devel listesine attigim bir mesajda, init ve mkinitramfs dosyalarini
degistirrerek, initrd icinde atmayi basardim.

GRUB'ta su anda asagidaki satiri kullaniyorum:
kernel          /kernel-2.6.25.20-113  root=/dev/mapper/os-pardus mudur=raid
lvm ro

mudur=raid,lvm is goruyor, tabii mkinitramfs ve init script'deki
degisiklikler ile.  Ayrica bir de virtio sanal disk modullerinden boot etmek
icin de degisiklik yapmistim ama beta halde, yine de iyi calisiyordu KVM
icinde Pardus calisirken.

Ancak ne yaptiysam, sistem acilisinda diskleri dogru durust gosterip
fstab'dan mount edilmelerini saglayamadim, UDEV kurali ekledim vs. olmadi.
icin icinden cikamadim.

Su anda sistemim RAID+LVM ustunde aciliyor, sadece /boot ayri bir partition.
Ancak fstab icinden mount ettirmeyi basaramadigim icin local.start
dosyasinda asagidaki satirlar olmasi gerekiyor:

/usr/sbin/vgmknodes
/bin/mount   /dev/mapper/os-data   /d

(/d sadece bir dizin, veriler orda duruyor, windows aliskanligi).

Isin icinden cikabilirseniz test edebilirim :)

Emre