[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
19 Ara 2008 Cum 12:08:22 EET

Thu, 4 Dec 2008 23:13:33 +0200, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> Eline sağlık ama kırma bi tarafını, gerek yok :-)
Lazimmis bak, kac zamandir gecistirilen konular tartisiliyor. En
azindan bir "sorun" oldugu kabul edilir hale geldi diye duusnuyorum.

> Bunun yararı ortada, ama bu listeyi güncel tutmanın pek kolay
> olmayacağını düşünüyorum hala. Üzerimde anlaşılmış ve güncel
> tutmacıbaşıcısı seçilmiş bir liste oluşursa ne güzel - Gönüllü var
> mı ?
Eger bu liste disinda kalan paketler belirli makul bir sure sonunda
*test surecine girmis olsun olmasin* kararli depoya girecekse, ben
boyle bir liste tutarim.

"Eger" kismina dikkat.

> gerektireceğini düşünüyorum. Şu anki durumdan sen de ben de memnun
> değiliz, ama yenisini kurup iki depoya da hakettiği ilgiyi
> gösteremezsek şu anki durumu mumla ararız.
Acikcasi bu biraz dagitimin hedefleriyle ilgili. Erkan Tekman'in yanit
vermesini o nedenle beklemistim ama artik TUBITAK'in kendi hedefleri
beni pek ilgilendirmiyor, kendi isime bakiyorum :)

Burada secimi siz (TUBITAK calisanlari) yapacaksiniz. Temel sistemin
sabit kaldigi, sadece guvenlik ve bir seylerin kirilip/dokulmedigi
guncellemelerin yapildigi bir sistem ihtiyaci ortada. 2007 cikali 2
sene olmasina, 6 aydir neredeyse hic yeni yazilim girmemesine ve
hatalari duzeltilmemesine karsin hala 2007 kullanan bircok kullanici
olmasi bunun en buyuk kaniti.

Pratikte su anki yapi itibariyla 2007 kararli surum, 2008 de kararsiz
surume karsilik geliyor zaten. Insanlar "oyle ya da boyle"
ihtiyaclarini karsilamanin bir yolunu bulmak zorunda kaliyorlar. 2008
cikip 2007 durulmadan once de, guvenlikten taviz verip sistemlerini
guncellemeyerek kararligini korumaya calisiyorlardi.

Yani adi biz "sadece guvenlik guncellemeleri yapan surum yapamayiz"
oluyor ama pratikte yapiyorsunuz zaten.

Eger bu ismi konmamis durumdan memnunsaniz, daha sık sürüm yayınlayıp
(atıyorum 6 ayda bir ya da 4 ayda bir), eskisini ıskartaya çıkarıp,
kararlı hale getirebilirsiniz. Hatalariyla sevin onu dersiniz. 4-6 ay
da, bence cok ciddi bisiler kirip dokmeden yasanabilir bir donem.
Kirilacagi noktada zaten elde yeni bir surum olur.

> Bunu diyebilirsek ne güzel - biz deriz de kim ne kadar anlar emin
> olamadım :-P
Daha once deniyordu, insanlar da catir catir anliyordu. Bu test sureci
dedigimiz sey 8-10 ay once *gokten inme* gelen bisi. Oyle bir
davraniyoruz ki, sanki senelerdir yapilan bir is. Oyle bir davraniyoruz
ki, son 8-10 ayda dagitim kalitesinde cok ciddi bir artis oldu.

                   Doruk