[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
19 Ara 2008 Cum 12:35:51 EET

Fri, 5 Dec 2008 14:52:22 +0200, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> [Tekrar yazılması gereken] Depo politikasına göre acil durumlarda
> paketçisine ulaşılamayan paketlerde ikinci derece sorumlu olmak ve
> bileşenlerdeki gelişmelere nezaret etmek dışında bir işi yok :-)
Bence degil. Bu zaman icinde dejenere olmus depo politikasina gore :)

Bilesen sorumlusu gercekten bilesen sorumlusuysa, "nezaret etmek"
disinda bir katkisi olmali ortama.

Ornegin kendi bileseni cercevesinde,

- "Bakicisiz" paketlere bakici bulmak
- "Bakicisiz" paketlerin hata raporlari ile ilgilenmek
- Paketlere acilmis (bakicisi olsa da) hata raporlarini izlemek ve ilgi
gormemesi ve makul bir zamanda cozum yoluna girmemesi durumunda
paketcileri ittirmek.
- Yeni bir paket alinacagi zaman bu konuda karar vermek
- Bilesenden paket atilmasi ile ilgili karar vermek.
- Uygun bulmadigi guncellemelerin kararli depoya girmesine itiraz etmek.
- Daha onceki onerilerimden biri olan paket onceliklendirmesi
uygulanirsa, hangi paketlerin test surecine girmesinin zorunlu olduguna
karar vermek.
- Kendi bileseni ve icindeki paketlerle ilgili her tur karar verilirken
birinci derecede soz sahibi olmak.

Hakkiyla yapilmasina izin verilen bir bilesen sorumlu sisteminin
getirecegi yararlari listelemeye kalktim ama neredeyse "dişlere iyi
gelir, hatta aganiginaganigi"ye donecegi icin vazgectim :)

> Ama bu, depo bağımlılıklarının aynı bileşen içinde kaldığını
> farzedersek mantıklı ki şu anki durum buna yakın bile değil - 2007 ->
> 2008 geçişinde depoyu bileşen bileşen paylaşmak tam anlamıyla mümkün
> olmamıştı mesela, her bileşenin bağımlılık ağacı alakasız yerlere
> gidiyordu.
Bu eskiden de boyleydi. O zaman bilesen paylasilabiliyor ve bu sistem
isleyebiliyordu. Bence gecerli bir neden degil soyledigin.

Atalarimiz bosuna "böl ve yonet" dememisler. Eger tum dagitimi buyuk
bir yun yumagi olarak gorursek elbette yonetilemez ve icinden cikilamaz
hale gelir.

Su haliyle senin soyledigin, paketleri birbirinden ayiramiyoruz, o
zaman dagitimdan tek kisi sorumlu olsun, o da her isin altindan
kalksina karsilik geliyor. 1900 paketin oldugu bir dagitimda bu bence
gercekci ve uygulanabilir bir yaklasim degil. Bunu en basta senin
bizzat yasayarak anladigini tahmin ediyorum.

                   Doruk