[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
5 Ara 2008 Cum 14:52:22 EET

Merhaba;

Thursday 04 December 2008 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Thu, 4 Dec 2008 18:34:50 +0200, "Furkan Duman" <coderlord at gmail.com> :
>
> Bildigim kadariyla yok. Belgeye donustururken "ballandirilmasi" gereken
> bircok kisim var bunun gibi.

[Tekrar yazılması gereken] Depo politikasına göre acil durumlarda paketçisine
ulaşılamayan paketlerde ikinci derece sorumlu olmak ve bileşenlerdeki
gelişmelere nezaret etmek dışında bir işi yok :-)

> Bildigim kadariyla, derleme ciftliginde derlenen paketler derlendikten
> hemen sonra ciftligin kendi uzerine kuruluyor ve oyle isine devam
> ediyor. Ona bagimli paketlerin de ona gore derlenebilmeleri icin.
> Ciftlikte de depodaki tum paketler kurulu.

Evet, farm bekleyen paketleri bağımlılıkları sayesinde derleme ve ve kurulma
sırasına sokuyor, her paketi derliyor, sorunsuzsa kendi üzerine kuruyor,
kurulum sorunsuzsa bu pakete bağımlı olan bir sonraki pakete geçiyor. Bu
andan itibaren de farmda derlenen ilgili tüm paketler o yeni pakete
linklenmeye başlıyor.

> Simdi is boyle olunca, hatali bir paketin derlenip kurulmasi ciftligi
> patlatabiliyor. Ozellikle hatali system.base paketleri ya da cokca
> bagimliligi olan kitapliklarin problem yaratmasi olasi. O nedenle
> ciftlikte derleme islemi otomatik yapil(a)miyor.

Doğru, bizim depo son derece sınırlı olsa da kütüphanelerin etkisi hiç
beklemedik şekilde genişleyebiliyor, herhangi bir kütüphanede yapılıp bir
süre farkedilmeyen bir hata, o paket derlenip depoya  girdikten sonra
derlenen bir seri paketin de iyi ihtimalle recompile edilmesini
gerektirebiliyor. Bu işi bir de birbirlerinden habersiz bir seri insan
yaparsa bu hataların gözden kaçma ihtimali artıyor.

> Bilesen sorumlusu zaten kendi bilesenindeki paketleri goz ucuyla da olsa
> takip ediyor oldugundan, bir sorun varsa derletmeden once tespit etmesi
> mumkun olur. Su anki durumda bu tum paketler icin surum/depo/ciftlik
> sorumlusu tarafindan yapiliyor ki, bilesen sorumlulari tarafindan
> yapilmasi, paketleri daha iyi taniyacaklarindan dolayi daha saglikli
> olur diye dusunuyorum. Daha hizli da gerceklesebilir.

Ama bu, depo bağımlılıklarının aynı bileşen içinde kaldığını farzedersek
mantıklı ki şu anki durum buna yakın bile değil - 2007 -> 2008 geçişinde
depoyu bileşen bileşen paylaşmak tam anlamıyla mümkün olmamıştı mesela, her
bileşenin bağımlılık ağacı alakasız yerlere gidiyordu.

> Tabii bu noktada system.base'de olmayan ve "herhangi bir bagimliligi
> olmayan" paketlerin ayiklanarak ciftlik tarafindan otomatik derlenmesi
> de bir yontem. Yine de ciftlik icin goz ucuyla da olsa bir bakilma
> gerektiren durtukleme mekanizmasi cok yavaslatmaz/yormaz diye
> dusunuyorum. Svn hesaplari ile ilgili bir guvenlik sorununda (birimiz
> svn parolasini kaptirdi mesela), uygun bir pakete ciftlige ya da test
> deposunu kullananlarin sistemlerine zarar verecek bir komut eklenebilir.
> Otomatik derlenip/ciftlige kurulup/test deposuna gitmesi hos olmaz.

Evet, tamamen otomatikleştirmek çok mümkün de değil, çok gerekli de değil
bence - yararından çok zarar getirebilir. svn parolası bölümüne hiç girme
zaten :-)

--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]