[Gelistirici] Geçici DNS modeli

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
19 Ara 2008 Cum 10:34:14 EET

On Friday 19 December 2008 10:08:49 Furkan Duman wrote:

> Profilde benim tanımladığım DNS ler geçerli olmalı. İster auto isterse
> manual girilmiş olsun. Sistem global DNS tanımlarını neden
> kullanıyoruz bilemedim şimdi

Her bağlantıya aynı şeyleri tek tek yazmayalım diye.

> veya niye 3 DNS kısıtı koyduk.

Biz koymadık, glibc name resolver'ın kısıtı bu. Bir diğer kısıtı da yanlış
hatırlamıyorsam 5 sn gibi bir timeout dolmadan listedeki ikinci sunucuya
geçmemesi.

Aslında en güzeli yerel bir dns proxy yazmak, yada uygun bi tane bulup entegre
etmek. Bir global listesi olacak, bir de dhcp'den vb gelen geçici listesi.
İsim çözme ricası geldiğinde listedeki herkese paralel sorgulama yapacak,
daha sonra içlerinden en hızlı cevap vereni kullanmaya devam edecek. O da
yavaş cevap verir hale gelirse tekrar listeden tarayacak. Sistemdeki
resolv.conf ise bunu kullanacak şekilde ayarlanıp öyle bırakılacak.

Şu anki sistemden çok daha kolay ve hızlı olur bence.