[Gelistirici] Geçici DNS modeli

Furkan Duman coderlord at gmail.com
19 Ara 2008 Cum 10:08:49 EET

18 Aralık 2008 Perşembe 18:08 tarihinde  <ozan at pardus.org.tr> yazdı:
> resolv.conf mu, vs. vs.. Ya da belki de yeni bir ağ bağlantısı kurulana
> kadar resolv.conf oluşmamalı sistemde, bir profil UP edildiğinde yerine
> gelmeli.

Bu söylediğin çok mantıklı geldi bana. Yani ağ bağlantısı kurulana dek
resolv.conf oluşmaması veya içinin boş olması.

Profilde benim tanımladığım DNS ler geçerli olmalı. İster auto isterse
manual girilmiş olsun. Sistem global DNS tanımlarını neden
kullanıyoruz bilemedim şimdi veya niye 3 DNS kısıtı koyduk. Sistem her
zaman boş bir resolv.conf ile açılmalı. Ta ki bir profil up olana dek.
Bu şekilde yapmamamız için geçerli bir sebep aklıma gelmiyor. Ne
düşünüyorsunuz?

> NM'de tam bir PPP desteği gelecekse, PPP bağlantıları da birer profile
> tabi olacaklarından iş çok daha transparan bir şekilde halledilebilir.

PPP  bağlantıları (Dial up, VPN, PPPOE vs..) bir profile dahil olacaklar.

--
Furkan Duman