[Gelistirici] Geçici DNS modeli

Furkan Duman coderlord at gmail.com
19 Ara 2008 Cum 11:22:57 EET

19 Aralık 2008 Cuma 10:34 tarihinde Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> yazdı:
> Aslında en güzeli yerel bir dns proxy yazmak, yada uygun bi tane bulup entegre
> etmek. Bir global listesi olacak, bir de dhcp'den vb gelen geçici listesi.
> İsim çözme ricası geldiğinde listedeki herkese paralel sorgulama yapacak,
> daha sonra içlerinden en hızlı cevap vereni kullanmaya devam edecek. O da
> yavaş cevap verir hale gelirse tekrar listeden tarayacak. Sistemdeki
> resolv.conf ise bunu kullanacak şekilde ayarlanıp öyle bırakılacak.

Bu çok mantıklı bir öneri aradığımda hemen bir tane küçük uygulama buldum.

http://www.phys.uu.nl/~rombouts/pdnsd.html

resolv.conf'a

domain localdomain
nameserver localhost

yazıp bırakıyorsun. dns cache işini bu hallediyor.

http://wiki.linux-sevenler.org/index.php/Pdnsd_-_Gentoo_Altinda_Proxy_DNS_Server_Kurulumu

Belgesinde isim çözme işinin ve web sayfa bağlantılarının çok
hızlanacağından bahsediliyor.

Konfigurasyonu kolay görünüyor. Bu hemen bulduğum birşey, başka
uygulamalara da bakabiliriz.

--
Furkan Duman