[Gelistirici] Geçici DNS modeli

ozan at pardus.org.tr ozan at pardus.org.tr
18 Ara 2008 Per 18:08:46 EET

> Merhaba,
>

> Önerim şu,
>
> Bu ve benzeri paketler, DNS eklemeyi Çomar üzerinden yaparken DNS
> adresini geçici olarak yazsın. Sistem yeniden açıldığında, NM'de
> tanımlanan DNS adreslerine resolv.conf otomatik geri dönsün. Yani
> geçici DNS ekleme metodundan eklenen DNS'lerin yaşam ömrü, sistem
> yeniden başlayana dek veya interface düzgün kapatılıncaya kadar olsun.
>
> Sistem yeniden başlayınca yedeklediğimiz orijinal resolv.conf müdür
> tarafından geri yüklensin.
>
> Ne dersiniz?

Selam.

Öncelikle bu dns işi biraz sofistike bir olay. NM ile öntanımlı dns'ler
kullanılabiliyor, karşıdan alınabiliyor ya da NM'e girilebiliyor. Tüm
bunlar profil bazında yapılabiliyor, bu yüzden öncelikle profil bazında
bunların tutarlı ve sağlıklı bir biçimde tutulduğunun garanti edilmesi
lazım. İlgili 1 hatası vardı sanırım bugzilla'da.

Bunun dışında rp-pppoe gerçekten üzerinden çok geçilmesi gereken bir
paket, her şeyi shell betiği aslında. Eğer dns'lerin karşıdan alınması
isteniyorsa dns=server tarzı bir configuration değeri veriliyor. Her şey
başarılı giderse, /etc/resolv.conf'u, /etc/ppp/resolv.conf'a linkliyor,
ancak bir sorun olduğunda eski /etc/resolv.conf gidiyor. Bunun böyle
yapılmaması lazım. Bunun da ilgili bir hatası var bugzilla'da.

güzel bir çözüm için iyi düşünmek lazım. Zaten NM ile PPP bağlantısı doğru
düzgün yapılamıyor(ya da belki hiç) şu anda. Dosya tabanlı bir switching
mekanizması kullanılabilir belki. Mevcut dosyanın zırt pırt comar
çağrıları tarafından tekrar tekrar değiştirilmesindense, comar'a
switchResolvconfTo('/etc/ppp/resolv.conf') gibi bir çağrı yapıp sembolink
link kullanıp, çıkışta da bunun eski haline falan getirilmesi gerekiyor.
Ancak eski hal ne? Bunun cevabı da çok açık değil. En son UP olarak
kullanılmış bir profilin resolv.conf'u mu yoksa dağıtımla gelen ön tanımlı
resolv.conf mu, vs. vs.. Ya da belki de yeni bir ağ bağlantısı kurulana
kadar resolv.conf oluşmamalı sistemde, bir profil UP edildiğinde yerine
gelmeli.

NM'de tam bir PPP desteği gelecekse, PPP bağlantıları da birer profile
tabi olacaklarından iş çok daha transparan bir şekilde halledilebilir.

Böyle çeşitli fikirler geldi aklıma, tekrar okudum da biraz da çöp
fikirler gibiler, konustum iste azıcık :)