[Gelistirici] Kernel 2.6.28

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
16 Ara 2008 Sal 14:13:07 EET

Merhaba;

Tuesday 16 December 2008 tarihinde, Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> Bence kernel güncellemekten korkmayalım. Benim drm için yapmayı düşündüğüm
> gibi farklı sürücüleri farklı kişiler takip edebilir.

Bence de, ama kernel'de "eskiden çalışıyordu, artık çalışmıyor" durumuna yol
açma ihtimalimiz hallice yüksek olduğu için bazı sorunları nasıl
çözebileceğimiz önceden planlamak lazım. .28 'in kararlı hale gelmesi ile
tarihlerimiz uyuşursa 2008.2 için teoride OK.

Ama öncesinde çözmemiş gereken bazı noktalar var : şu anda test deposunda tüm
sürücüler aynı kernel'e göre derlendiğinden yeni bir kernel paketinin (örn:
2.6.28) test deposunda uzun zaman geçirmesi pek mümkün olmuyor - depoda test
edilen yeni kernel varken herhangi bir sürücünün yeni sürümünün kararlı
depoya girmesi gerektiğinde ya da kararlı depodaki kernel'de güvenlik açığı
çıktığında iş karışıyor.

Bu tip durumlar ve gittikçe daha fazla yerde karşımıza gelmeye
başlayan "dağıtım içinde birden fazla (farklı özellik hatta sürümde) kernel
desteklemek" ihtiyacımızı hepten çözecek bir yol aramaya başlasak,
kernel-server, kernel-mini, kernel-rt gibi birçok kernel paketimiz olsa ?
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]