[Gelistirici] Kernel 2.6.28

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
16 Ara 2008 Sal 01:47:48 EET

Salı 16 Aralık 2008 tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:

> Kameraları bilemiyorum, Onur seviyor onları :) uvc ve gspca içeri girdi,
> içerden gelsin diyorsanız, paketleri conflict yazar, config'de açarım,
> sorun değil, karar Onur'un. Ama ileride çatır çutur commit gelip, yeni
> kameralar, yeni iyileştirmeler geldiğinde elimiz kolumuz da bağlanır mı
> bilemem içeri aldık diye. Sonuçta network sürücülerinin hangi kartı
> hedeflediği ve işlevi açık olduğu için çalışan bir şeyse içeri
> alınabiliyor kolayca.

Bence kernel güncellemekten korkmayalım. Benim drm için yapmayı düşündüğüm
gibi farklı sürücüleri farklı kişiler takip edebilir.

> Ayrıca ALSA, OSS konusunda da kılçık bir sorunumuz var. Kernel'de OSS
> desteğini (M) yaparsak çözülecek gibime geliyor Fatih'in dediği gibi
> ancak ben yine de ortada bir sorunun olduğunu düşünüyorum zira 40 yıldır
> açmadığımız yanında DEPRECATED yazan şeyi, .28'e geçince açmamız
> gerekmemeli, alsa-devel'e yazacağım yarın.

Bence bir sorun yok. Daha OSS core kodu soundcore modülü içerisinde yer
alıyordu. CONFIG_SOUND açıldığında bu kısım da derleniyordu. Şimdi burası
optional olmuş. Daha önce enable etmediğimiz seçenek OSS sürücülerinin
derlenmemesini sağlıyordu. Şimdi bu seçeneğin (CONFIG_SOUND_PRIME) anlamı
değişti. Yani,

CONFIG_SOUND = SOUND temel
CONFIG_SOUND_PRIME = OSS core
CONFIG_SOUND_OSS = OSS sürücüleri

Önceden şöyleydi:

CONFIG_SOUND = SOUND core (OSS core da dahil)
CONFIG_SOUND_PRIME = OSS sürücüleri

Yani CONFIG_SOUND_PRIME'ı enable etmekle önceden yaptığımız gibi yapmış
olacağız.