[Gelistirici] State of Pardus

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
16 Ara 2008 Sal 11:52:14 EET

On Monday 15 December 2008 23:44:41 Erkan Tekman wrote:

> Gürer'e ufak bir yanıt:
> Yani, daha net konuşmamı isterseniz: "artistanbul'la x işini yapacağınıza
> dağıtımla ilgilenecek iki tane daha geliştirici alın", "y'yi neden z işinde
> kullanıyorsunuz, dağıtımın şu işi ile ilgilensin",

Böyle bir şey demedim ben. Artistanbul en azından kullanıcı dökümantasyonu ve
bilgilendirmesi konusunda dağıtımın şu anda ve her zaman ihtiyacı olan
gerekli bir işi güzel bir şekilde yürütüyor. Bu işi yaparken de
geliştiricilerin vaktini çalmıyor. O yüzden konunun dışında. Neden boyuna
tartışmaya bu dış çalışmaları dahil ediyorsunuz anlamıyorum.

> "herkes işini gücünü
> bıraksın, bilmemkaç ay dağıtımın t işi ile uğraşsın"

Bunu dedim evet. Çünkü dağıtımın bazı temel işlevleri aksıyor, ve bunlar hızla
(öyle aylarca falan değil) yola konmazsa dağıtım etrafında oluşan projelerin
hepsinin tıkanıp başarısız olacaklarını düşünüyorum.

Bunu da ancak toplu olarak yapabiliriz. Burada üç kişi bir şeylere karar
versek bile yarın bu kararlar uygulanmayacak, birileri çıkıp niye böyle
yaptınız yanlış olmuş diyecek. Bunları yaşadık hep. Herkesin katılımı ile ve
ortak amaç doğrultusunda karar veremezsek canlı bir geliştirici topluluğu
oluşmayacak. Böyle bir geliştirici topluluğu oluşmadıktan sonra da
istediğiniz kadar kullanıcı ve iş ortağınız olsun, dağıtımın sürdürülebilir
bir niteliği olmayacak.

> gibi bu ilmekte ya da
> sanal ve fiziksel diğer ortamlarda geçen eleştiri ve önerileri bu eleştiri
> ve önerileri değerlendirirken, bu eleştiri ve önerileri ortaya koyanlardan
> çokça daha geniş ve daha derin bilgiye sahip olduğum için, biraz daha
> farklı düşünüyor ve sonuçta bu eleştiri ve öneriler doğrultusunda hareket
> etmiyor olabilirim.

Elbette bu doğru olabilir. Biz dünyayı iki kere dolaşmadık ;)

Ya da... projede bugüne kadar yapılan bütün hatalara (hata olduğunu
düşündüğümüz veya düşünmediğimiz) rağmen, ekibin aşırı gayretiyle ve çokça da
şans yardımıyla gene de bir başarı yakalanmış olduğu için, doğru yaptığınızı
sanıyor ve aynı hatalara devam ediyor olabilirsiniz :)

Hangi ihtimalin gerçek olduğunu bize tarih söyleyecek artık.