[Gelistirici] State of Pardus

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
16 Ara 2008 Sal 00:21:43 EET

İşgücü vb konuları ile ilgili olarak daha somut ve görsel bir bilgi sunayım:

Ekli grafikteki mavi çizgiler projenin resmi olarak başlamasından (Eylül 2003)
itibaren TÜBİTAK UEKAE tarafından istihdam edilen tazm-zaman eşdeğeri eleman
sayısını gösteriyor. Hizmet alımı, örneğin Özgürlükİçin, örneğin YTÜ
kullanışlılık ve tasarım testleri, örneğin PR, örneğin çeviri koordinatörleri
bu hesap haricinde.

Kırmızı çizgiler bu işgücünden dağıtım işi için ayrılanların tam zaman
eşdeğerini gösteriyor. Test, grafik, çeviri, (en önemlisi proje yönetimi :-P)
vb bu kapsam dışında. Yalnızca Pardus teknolojileri ve paketler sayıldı. İç
ve dış projeler için harcanan (kayda değer) zamanı  olabildiğince çıkarmaya
çalıştım, eksiğim olmuş olabilir.

Gri kesikli çizgi ise ikinci sayının birincisine göre yüzdesini veriyor, sağ
eksende. Yani 2005 yılı boyunca (o sırada yalnızca Pardus Çalışan CD vardı,
anımsayın) işgücümüzün %80'ini dağıtıma ayırırken bu sayı 2007
sürecinde %70'lere, 2008 sürecinde ise %50'lere düşmüş. Ama çatalın özellikle
son açılışının temelinde dağıtım dışı işler için alınan elemanlar oluşturmuş.
Mesela geliştiricilerimizin bir de sistem yönetimi angaryası ile uğraşmaması
için aramıza katılan Taner, sözleşmeli bir dış proje için istihdam ettiğimiz
Tuğrul gibi...

Beklentimiz ve mevcut UEKAE yapılanmasında sınırımız 2009 başında tam zaman
eşdeğerimizin yaklaşık 18'e, dağıtım işgücünün de yaklaşık 10,5'a yükselmesi,
yani oranı yine %60'a dayamak.

Güle güle kullanın...

--
Erkan Tekman