[Gelistirici] Test süreçleri - Otomasyon ve Ölçüm

Fethican Coşkuner fethicanc at gmail.com
14 Ara 2008 Paz 23:17:37 EET

On Sunday 14 December 2008 22:29:37 Erkan Tekman wrote:

> Donanım veritabanı iki farklı şekil ve yerde oluşacak. Birincisi
> kullanıcıların deneyimlerini aktardıkları resmi olmayan, yapısal olması
> gerekmeyen bir alan, Özgürlükİçin'de önümüzdeki aylarda hayata geçecek.
> İkincisi de resmi olan, sistemli testleri kapsayan bir "Pardus Donanım
> Ortağı" logo programı, ki bunun planlanan şekliyle hayata geçmesi bizden
> çok sektör talebine bağlı, benim tahminim 2009 yılı içerisinde ilk
> emarelerinin ortaya çıkacağıdır.
>
> Eğer bunlar dışında bir veritabanından bahsediliyor ise gereğine ikna etmek
> [...]

  Burada Serbülent, benim üzerinde staj projesi olarak çalıştığım Smolt
uygulamasından bahsediyor. Bu projeden geçtiğimiz ayda test sürecine kolaylık
sağlaması açısından yararlanılması gündeme geldi fakat Serbülent'in de
bahsettiği üzere Smolt-server uygulaması geliştiricilerin ihtiyaçlarına cevap
vermiyor. Bu durumda Smolt-client'ın topladığı bilgileri parse edip üzerinde
sorgu yapılabilecek bir uygulamaya ihtiyaç var.

   Ayrıca Pardus kullanıcılarının donanım istatistiklerini tutma işi en son
Smolt ile yapılacaktı. Erkan Bey yukarıda bahsetmiş olduğunuz projelerden
ikincisi de bu işi mi yapmayı amaçlıyor?

Fethican