[Gelistirici] Test süreçleri - Otomasyon ve Ölçüm

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
14 Ara 2008 Paz 22:29:37 EET

14 Aralık 2008 Pazar 22:03:25 tarihinde Serbulent UNSAL şunları yazmıştı:
> [...]
> testlerini yapabilecek ve sonuçları otomatik olarak raporlayacak bir araca
> gereksinim var. Bir süredir projeler deposunda test-manager adı ile
> geliştirilen aracın temel işlevi bu olacak.
>
> Konsol tabanlı her türden uygulama/kütüphane için test yazımına izin
> vermesi planlanan araç her geliştircinin isterse sorumlu olduğu paket ve
> kütüphaneler için test yazmasına izin verecek. Araçla ilgili daha detaylı
> bir e-posta yazarak tasarımla ilgili önerileri toplayacağım.
> (Tahmini bitiş süresi 4 Hafta, Sorumlu geliştirici "Serbülent ÜNSAL" )

NACK

Şimdilik böyle bir planımız yok. Ayrıca tarifi yapılan yazılımın 4 hafta gibi
bir zamanda, hele de yazılım geliştiricilerimizden olmayan bir arkadaşımız
tarafından ortaya çıkarılabileceğine ihtimal vermiyorum.

> [...]
> etkinliğini arttıracaktır düşüncesindeyim. Bu arayüz için istemci
> tarafındaki verileri smolt ile toplayabiliyoruz. Ancak smolt'un sunucu
> bölümü hem istenilen biçimde arama imkanı vermemesi hemde şu ana kadar
> paketçisi tarafından Pardus üzerinde çalıştırılamaması sebebiyle uygun
> görünmüyor. Söz konusu verileri smolt istecisinden alıp işleyecek ve
> gösterecek basit bir web uygulamasına ihtiyacımız var. Kısa ve orta vadede
> ( 4-6 Hafta ) benim bunu yazmam için yeterli vaktim yok. Eğer gönüllü bir
> geliştiricimiz yoksa uzun vadede bu araca sahip olacağımızı söyleyebilirim

Donanım veritabanı iki farklı şekil ve yerde oluşacak. Birincisi
kullanıcıların deneyimlerini aktardıkları resmi olmayan, yapısal olması
gerekmeyen bir alan, Özgürlükİçin'de önümüzdeki aylarda hayata geçecek.
İkincisi de resmi olan, sistemli testleri kapsayan bir "Pardus Donanım
Ortağı" logo programı, ki bunun planlanan şekliyle hayata geçmesi bizden çok
sektör talebine bağlı, benim tahminim 2009 yılı içerisinde ilk emarelerinin
ortaya çıkacağıdır.

Eğer bunlar dışında bir veritabanından bahsediliyor ise gereğine ikna etmek
gerekli ahaliyi. Eğer bunlardan biri ise o işlerin sorumlularına bırakalım
gerisini...

ET

--
Erkan Tekman