[Gelistirici] Test süreçleri - Otomasyon ve Ölçüm

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
15 Ara 2008 Pzt 01:07:07 EET

14 Aralık 2008 Pazar 23:17:37 tarihinde Fethican Coşkuner şunları yazmıştı:
>   Burada Serbülent, benim üzerinde staj projesi olarak çalıştığım Smolt
> uygulamasından bahsediyor. Bu projeden geçtiğimiz ayda test sürecine
> kolaylık sağlaması açısından yararlanılması gündeme geldi fakat
> Serbülent'in de bahsettiği üzere Smolt-server uygulaması geliştiricilerin
> ihtiyaçlarına cevap vermiyor. Bu durumda Smolt-client'ın topladığı
> bilgileri parse edip üzerinde sorgu yapılabilecek bir uygulamaya ihtiyaç
> var.

Smolt donanım ile ilgili bilgi vermekle birlikte o donanımın tam olarak nasıl
çalışır hale geldiği konusunda bir fikir vermeyecektir. Yani yeni sürücüler
yüklenmiş mi, arada elle ayar yapılmış mı gibi soruların yanıtını almak için
bir insan tarafından yapılacak bir tarif gerekir. Bunun bir örneğini
tuxmobile.org sitesinde bulabilirsiniz, ki sözü geçen birinci veritabanı buna
benzeyecektir.

>    Ayrıca Pardus kullanıcılarının donanım istatistiklerini tutma işi en son
> Smolt ile yapılacaktı. Erkan Bey yukarıda bahsetmiş olduğunuz projelerden
> ikincisi de bu işi mi yapmayı amaçlıyor?

İkinci veritabanı ise şu anda tek örnek olan escort gibi Pardus onaylı donanım
satmak isteyen üretici ve satıcıların Pardus (TÜBİTAK UEKAE) ile ortak
yürüttükleri çalışma sonucu test edilen ve sorunları giderilen, bunun sonucu
olarak da Pardus logosu ile satılmakta olan ürünleri kapsayacaktır.

ET