[Gelistirici] Network manager'a VPN.

Furkan Duman coderlord at gmail.com
7 Ara 2008 Paz 16:23:00 EET

PPTP VPN bağlantısını NM'e eklemek istiyorum. Ancak bunu hangi yol ile
yapacağım konusunda çelişkilerim var.

VPN, bir ağ aygıtı üzerinden kurulabilen bir bağlantı olduğu için, hem
profil desteği olmalı, hem de "UP" olarak bırakılırsa açılışta
otomatik başlamamalı veya başlayacaksa bile üzerinden geçeceği ağ
bağlantısı kurulduktan sonra başlamalı.

Bir aygıta bağımlı olmamalı ki şu an NM' bir aygıta atanmış
profillerin listesini göstermekte.

svn'deki kodda VPN desteği eklenmişti. NM içinden bir düğme vasıtası
ile ayarların açılması seçilmiş. Ancak buradaki ekran PPTP için benim
ihtiyaçlarımı karşılamıyor. PPTP için başka birçok ayar verisi
sağlamak gerekebiliyor.

VPN'i NM'den ayrı bir uygulama olarak geliştirip, NM içine kısayol ile
erişim ekleyebiliriz diye düşündüm. Ancak çok generic bir yapısı
olmayacak sanırım. OpenVPN için ayrı, PPTP için ayrı ekranlarımız (en
azından detay ayar ekranları) lazım.

PPTP PPP'yi kullanarak bağlantı kuruyor. Şu ana kadar PPP
bağlantısının başarılı olduğunu ve hangi arabirimin (ppp0, ppp1 vs.)
buna atandığını nasıl anlayacağıma dair bir yol bulamadım. PPP'nin
link.py'ında bu sorun nasıl halledilmiş bunu da anlayamadım. PPP
bağlantı durumu ve bağlantı arabirimini nasıl alırım?

Sizin önerileriniz, görüşleriniz nelerdir.

--
Furkan Duman