[Gelistirici] Network manager'a VPN.

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
9 Ara 2008 Sal 21:28:56 EET

07 Ara 2008 Paz tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> VPN'i NM'den ayrı bir uygulama olarak geliştirip, NM içine kısayol ile
> erişim ekleyebiliriz diye düşündüm. Ancak çok generic bir yapısı
> olmayacak sanırım. OpenVPN için ayrı, PPTP için ayrı ekranlarımız (en
> azından detay ayar ekranları) lazım.

Ayrı bir arayüz olarak geliştirelim. Gerekli COMAR modeli ve arayüz
tasarımını burada tartışalım. Arayüzden daha çok COMAR modeli ile
ilgileniyorum aslında, Net.Link'e yama yapa yapa COMAR mimarisinin dışına
çıkan bir modelimiz oldu elimizde, akıbetleri aynı olmasın :)

http://svn.pardus.org.tr/uludag/branches/net-link-2.0/DRAFT.tr gibi bir
taslağı olsun mesela, üzerinde beraber çalışalım.

> PPTP PPP'yi kullanarak bağlantı kuruyor. Şu ana kadar PPP
> bağlantısının başarılı olduğunu ve hangi arabirimin (ppp0, ppp1 vs.)
> buna atandığını nasıl anlayacağıma dair bir yol bulamadım. PPP'nin
> link.py'ında bu sorun nasıl halledilmiş bunu da anlayamadım. PPP
> bağlantı durumu ve bağlantı arabirimini nasıl alırım?

PPP betiğini yanlış hatırlamıyorsam Gürer ve Onur yazmıştı. Network.Link'i
hazırlarken ppp için bir boş betik dosyası hazırladım, ancak net-tools ve
wireless-tools'la uğraşmaktan ona zaman ayıramadım.