[Gelistirici] Network Manager'ın ağ bağlantısı kurarken hangi ortamdasınız sorusunu sorması.

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
7 Ara 2008 Paz 19:17:54 EET

On Sun, 7 Dec 2008 16:12:42 +0200
"Furkan Duman" <coderlord at gmail.com> wrote:

> Aslında NM'ye de Public bir ortamda mısın, Evde misin? gibi bir soru
> ekleyebiliriz ağ bağlantısı kurarken. Seçime göre Public ise,
> Firewall'da daha önce izin verilen portlar kapatılır. Ne dersiniz?
> Bunu yapmak için Firewall Comar bacağında bir değişikliğe gerek olur
> mu?
>
> Refactoring de bunu da göz önüne alsak diye soruyorum.
>
> Hem güzel bir güvenlik özelliği, hem de uygulanması çok zor olmaz diye
> düşünüyorum. Ne dersiniz?

 Bence güzel olur derim, ama güvenlik ayarlarına gelmeden daha
"bulunduğun ortam" profil desteği ile mesela ofisde sadece kablosuz bir
ağa bağlanmak istiyorken evde hem kablo ile bir ağa hem de kablosuz
bağantı ile başka bir ağa bağlanmak gerekebiliyor (misal sadece birine
gateway tanımlanabilir, bu tarz bir şey kullanıyorum), bunun olması
bile çok iyi olur.