[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Türker SEZER turkersezer at tsdesign.info
7 Ara 2008 Paz 14:48:06 EET

   On Tuesday 02 December 2008 15:34:51 Erkan Tekman wrote:
   > Başta mevcut ve gelecek sürüm yöneticileri, depo sorumlusu ve tüm
   > geliştiricilerden katkılarını rica ediyorum. Bu tartışma bir ortak karara
   > varana kadar açık kalsın lütfen...

Bunu söylemek için biraz geç değil mi sence? Bu kadar konuşulduktan
tartışıldıktan sonra. Hem de tartışmanın ikinci epostası sayın Tekman'dan
gelmişken ve kendisi yukarıda alıntıladığım kısmı yazmışken.

Ayrıca bu tartışmanın Pardus'un gelişimi ile ilgili olmadığını söylemek ne
kadar doğru onu da bilemiyorum. Yok eğer tek sıkıntı başlıksa cevap yazarken
düzeltiriz onu.

> Burada katılmadığım tek şey ise, gönüllü geliştiricileri ve stajyerleri
> iyi değerlendirmek konusu. Bir açık kaynaklı özgür yazılım projesinden
> bahsediyoruz, her şeyimiz ortada. Bir sorunu olan bu listeden cevabını
> kısa ya da uzun zamanda ama bir şekilde alıyor. Bizim bir görevlendirme
> mi yapmamız lazım?

Bu şimdiye kadar gönüllülerle ilgili çokça söylenen birşey fakat işler
olmadığını, olamadığını görüyoruz uzun süredir. Ayrıca bu tartışma
çerçevesinde sağlanmaya çalışılan katkı, aşılmaya çalışılan sorun, bugzillada
açık hata var onlar kapansın, birileri yeni paket yapsından öte. Birinin bu
dediklerini yapması için (svn hesabı sahibi olması, Pardus geliştiricisi
olması gibi) Pardus'la bir bağı olmasına zaten gerek yok. Herhangi biri özgür
bir projenin hata takip sisteminde gördüğü hatayı doğrulayabilir, çözümü
varsa sunabilir, canı istiyorsa çözebilir.

Bu başlıkla ulaşılmaya çalışılan hedef Pardus geliştiricilerinin Pardus
geliştirme süreçlerine kontrollü ve aktif olarak katılımını sağlamak olsa
gerek. Herhangi birinin zaten yapabileceği işleri geliştiricilerimize buyrun
bunlar var diye gösterdikçe, insanlar niye kendini herhangi biri gibi
hissediyor demek hakkımızı da kaybediyoruz.

> Diğer dağıtımların katkıcıları/gönüllü geliştiricileri toplayıp "sen
> şunu yap, sen de şunu" dediğini sanmıyorum.

Diğer dağıtımların her yaptığını doğru kabul etmiyor, kendi sorunlarımıza,
kendi yapımıza uygun çözümler üretiyoruz, üretmeye çalışıyoruz diye
düşünüyorum, yanlış mıyım?

> Biz istiyoruz ki gönüllü geliştiriciler/katkıcılar daha iyisini yapsın,
> daha fazla katkıda bulunsun, buna karşı bir düsturumuz falan da yok. 1-2
> ay önce çekirdek ekip/katkıcı ayrımcılığından falan bahsedildi. Dehşete
> düştüm okuduğumda.

Herkes aynı şeyi istiyor, burada bu istediğimizi nasıl
gerçekleştirebileceğimizi bulmaya çalışıyoruz. Dışarıdan gelecek katkıya
karşı olmadığımıza inanıyorum -böyle düşünmeyen çokça insan olsa da- fakat
gelen katkıdan da yeter miktarda faydalanamıyoruz.

Bu tartışma sonucunda en kârlı çıkacak taraf Pardus'sa, bir sonra kârlı
çıkacak taraf hepsi birkaç kişilik çalışmak zorunda kalan Tübitak personeli
geliştiricilerimiz.

Şu ana kadar detayına girilmese de söylenen en makul çözüm Tübitak personeli
geliştiriciler mentorluğunda işlerin tüm geliştiricilere yayılması, yani
Tübitakta çalışan bir geliştiricinin 5 kişilik çalışması yerine, 5 kişinin
yaptığı işi koordine etmesi. Zaman içinde boşa çıkan vaktinde de şu an
mecburiyetten çokça ötelenen işleri yapması.

Bu kadar yazmışken hemen bu işlere de bir örnek vereyim.

Şu an dışarıdan Pardus süreçlerine ilgi duyan birinin bu süreçlere dahil
olması için tek yol bir nevi usta-çırak ilişkisi -ki bunun ne kadar uzun bir
süreç olduğu hepimizin malumu-. Yeni gönüllülerimiz işin ucunu nereden
tutarsa tutsun, 0dan başlamak ve zamanla ilerlemek zorunda. Bu da biri
gittiğinde yerinin hemen doldurulamamasına neden oluyor. Pardus
araçlarını/süreçlerini tasarlayanlar, geliştirenlere fırsat
yaratabildiğimizde, belgelendirme yapabildiklerinde, her gelen 0dan başlamak
zorunda kalmayacak ki bu da yaşadığımız sıkıntılardan birinin süreç içinde
azalması anlamına gelecek.

Henüz detayların zamanı olmamasına rağmen pek uzun yazıyorum, kusuruma
bakmayın. Zira birşeyleri açıkça söylemedikçe yanlış anlamalara saplanmaktan
ve bu tartışmanın da boşa çıkmasından çekiniyorum.

Saygılar
Türker