[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
7 Ara 2008 Paz 14:44:11 EET

Gürer Özen wrote:

> [...]
> bahsediyorum ben. Kaç kişi çalıştı paket imzalama üzerinde, hiçbiri zorla
> çalışmadı. Kod yazıldı epey bir miktar. Sonuç nedir? Niye böyle oldu, bu
> sorulara cevap arayalım.

> Bu sadece bir istek ise, daha yıllarca bekleriz. Böyle bir şey gerçek dünyada
> olmuyor çünkü. Gelen adam kötü çözümler üretiyor, bazı şeyleri bilmiyor,
> kendisini projeye ait hissedemiyor. Bu aşamada yardımcı olmak lazım ki,
> gelişip beklediğin düzeye gelebilsinler. Bu isteği gerçeğe dönüştürmek için
> geliştiricilere bilgi ve ilgi göstermek şart.

Bu aşamada eksiğimiz belgelendirme. Bunu hepimiz biliyoruz ama
hiçbirimiz o belgeleri yazmak için doğru dürüst vakit bulamıyoruz. O
belgeleri yazmaktansa dağıtımla ilgili bir şeyler yapmayı tercih
ediyoruz, içimizden öylesi geliyor belki. Bir şekilde kendimizi
baskılayıp o belgeleri lök diye yumurtlamamız lazım. Sanırım içinde
sadece bir metin editörü ve bilimum kaynak belgeden başka hiçbirşeyi
olmayan birer laptopla tüm geliştiricileri ıssız adaya göndermek
gerekiyor :)
> Bir ayrım ise elbette var. Bazı işler kimsenin yapmak istemeyeceği sıkıcı
> yorucu işler. Bunların yapılması için para harcanıyor. Çekirdek ekibin diğer
> geliştiricilerden farkı bu. Ekibin de sanki boş zamanında bu işle ilgilenen
> kişiler gibi davranması makul olur mu sence?

Görev ayrımından çok psikolojik ve kişisel bir ayrımın bahsi geçti.
Yoksa senin dediğin başka bir şey.

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>