[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
7 Ara 2008 Paz 14:26:27 EET

On Sunday 07 December 2008 14:06:15 Ozan Çağlayan wrote:

> Diğer dağıtımların katkıcıları/gönüllü geliştiricileri toplayıp "sen
> şunu yap, sen de şunu" dediğini sanmıyorum.

Yanlış anlamışsın. Gelip de emek koyan adamın emeğini değerlendiremediğimizden
bahsediyorum ben. Kaç kişi çalıştı paket imzalama üzerinde, hiçbiri zorla
çalışmadı. Kod yazıldı epey bir miktar. Sonuç nedir? Niye böyle oldu, bu
sorulara cevap arayalım.

> Biz istiyoruz ki gönüllü geliştiriciler/katkıcılar daha iyisini yapsın,
> daha fazla katkıda bulunsun, buna karşı bir düsturumuz falan da yok.

Bu sadece bir istek ise, daha yıllarca bekleriz. Böyle bir şey gerçek dünyada
olmuyor çünkü. Gelen adam kötü çözümler üretiyor, bazı şeyleri bilmiyor,
kendisini projeye ait hissedemiyor. Bu aşamada yardımcı olmak lazım ki,
gelişip beklediğin düzeye gelebilsinler. Bu isteği gerçeğe dönüştürmek için
geliştiricilere bilgi ve ilgi göstermek şart.

Bir ayrım ise elbette var. Bazı işler kimsenin yapmak istemeyeceği sıkıcı
yorucu işler. Bunların yapılması için para harcanıyor. Çekirdek ekibin diğer
geliştiricilerden farkı bu. Ekibin de sanki boş zamanında bu işle ilgilenen
kişiler gibi davranması makul olur mu sence?