[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
7 Ara 2008 Paz 14:06:15 EET

Gürer Özen wrote:
> On Sunday 07 December 2008 12:46:35 Erkan Tekman wrote:
>
> İkinci maddeye ise tam katılmıyorum, tek bir hedef için bile hâlâ çok emeğe
> ihtiyaç var. Ancak bir dengesizlik olduğu da doğru. Bu kadar seneden sonra,
> hâlâ birkaç kişinin kendini yıpratarak bütün işleri yapması modelini iyi bir
> şey gibi savunuyorsunuz. Ayrıca gönüllü geliştiricileri dağıtımın tam bir
> parçası yapmak ve stajyerleri iyi değerlendirmek gibi konularda istediğimiz
> düzeyin altındayız.

Gerçekten bunları burada "geliştirici" listesi adındaki bir listede
"kararlı depoya paket geçiş süreci" isimli başlıkta tartışmak
istemiyorum. Geliştirici listesini zaten anlamadığım bir şekilde
"geliştirme" ile uzaktan yakından alakası olmayan bütün tartışmalara
alet etmeyi bir şekilde başarıyoruz. Belki de ayrı bir liste açmalıyız,
hiç bilmiyorum.

Burada katılmadığım tek şey ise, gönüllü geliştiricileri ve stajyerleri
iyi değerlendirmek konusu. Bir açık kaynaklı özgür yazılım projesinden
bahsediyoruz, her şeyimiz ortada. Bir sorunu olan bu listeden cevabını
kısa ya da uzun zamanda ama bir şekilde alıyor. Bizim bir görevlendirme
mi yapmamız lazım? 1000'e yakın açık hatamız var, aşağı yukarı her gün
1000'inin de üzerinden kuşbakışı geçip listeyi küçültmeye çalışıyorum. O
liste orada duruyor, gayet gönüllü geliştiriciler, katkıcılar, hata
çözümüne katkıda bulunup bize yardımcı olup, bizi sevindirebilir.

Ya da örneğin ortalama 2-3 adet "Printer'ım çalışmıyor, şurada sürücüsü"
şeklinde hatalar giriyor. Bu sürücüler lisans problemi dolayından depoya
alınamayacak sürücüler ve paketleyip playground'a atıp hatayı
kapatıyorum. Diğer dağıtımlarda ise bu hataları giren insanlar ya da
katkıcılar oturup kurcalayıp bozup parçalayıp o printer'ı çalıştırıp,
bir yerlere nasıl çalıştırdıklarını yazıyorlar ve konu kapanıyor.

Veya SVN deposu ortada, geliştirici olmak istiyorum diye başvuranları
mümkün olduğunca geri çevirmiyoruz, bu aralar paketçi bakımından da
kaliteli insanlar kazandığımızı düşünüyorum. Biri çıkıp "kardeşim ben şu
şu projeyi yapacağım" diyip playgroundunda bir şeyler geliştirebilir.

Diğer dağıtımların katkıcıları/gönüllü geliştiricileri toplayıp "sen
şunu yap, sen de şunu" dediğini sanmıyorum. Herkes kendine güvendiği
alanda bir şeyleri tırmalamaya başlar ve zaten o işi iyi yapıyorsa onun
yaptığı çalışma beklediği ilgiyi çeker ve dağıtımda hakettiği yeri alır.
Biz istiyoruz ki gönüllü geliştiriciler/katkıcılar daha iyisini yapsın,
daha fazla katkıda bulunsun, buna karşı bir düsturumuz falan da yok. 1-2
ay önce çekirdek ekip/katkıcı ayrımcılığından falan bahsedildi. Dehşete
düştüm okuduğumda.

İyi günler.

--

Ozan Çağlayan