[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
7 Ara 2008 Paz 13:33:24 EET

On Sunday 07 December 2008 12:46:35 Erkan Tekman wrote:

> Aradan beş yıl geçti ve yine aynı şey sorgulanıyor. "Ne gerek var bunlara?"
> deniyor.

Ben Doruk'un yazdıklarından böyle bir anlam çıkarmadım. Doruk temel olarak iki
şey söylemiş:

Birincisi, eğer işgücü sıkıntısı varsa, projenin hedefinin ne olduğuna karar
verip, eldeki işgücünü buna göre planlamak gerekir demiş.

İkincisi, aslında elde işgücü de var (bunu sayarken mesela stajyerler gibi
ciddi bir kaynağı da atlamış), ama hedefin iyi belirlenemeyişi yüzünden heba
oluyor demiş.

Ben birinci maddeye katılıyorum. Tübitak'ın Pardus konusunda gerçek bir
vizyonu olmadığını biliyorum. Serbest bir araştırma projesi gibi bakıyorlar.
Eğer öyle değilse veya durum değiştiyse açıklayın lütfen. Vizyonumuzu proje
olarak biz çizdik hep. Şimdi de hedefimiz dağıtımı sürdürmek mi, yeni
teknolojiler üretmek mi, yurtdışına açılmak mı, kaynaklarımızı arttıracak
kurumsal işlere yönelmek mi, bunu hep birlikte belirleyebiliriz.

İkinci maddeye ise tam katılmıyorum, tek bir hedef için bile hâlâ çok emeğe
ihtiyaç var. Ancak bir dengesizlik olduğu da doğru. Bu kadar seneden sonra,
hâlâ birkaç kişinin kendini yıpratarak bütün işleri yapması modelini iyi bir
şey gibi savunuyorsunuz. Ayrıca gönüllü geliştiricileri dağıtımın tam bir
parçası yapmak ve stajyerleri iyi değerlendirmek gibi konularda istediğimiz
düzeyin altındayız.

Şimdi siz de bu fikirler üzerinden düşüncenizi açıklarsanız konuyu dağıtmamış
oluruz.

> O zaman sizleri "ET hesap veriyor" toplantısına davet edelim...

Bu tür "show" lara hiç gerek yok. Derdimiz kişilerle uğraşmak değil, aksaklığı
düzeltecek çözümü bulmak. Aksaklık burada geliştirme süreci içinde; UEKAE ile
yada Artİstanbul ile yada Pardus kullanıcıları ile bir ilgisi yok.