[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Türker SEZER turkersezer at tsdesign.info
7 Ara 2008 Paz 13:30:38 EET

Merhabalar,

Bu başlık altında bu kadar konuşulduktan sonra bu postanız pek güzel olmamış.
(Bunu söylediğim için kusuruma bakmayın, nedenleri aşağıda yazılı.) Ben her
ne kadar öyle olduğuna inanmasam da, insanları bunun doğru olmadığına ikna
etmeye çalışsam da başlıkta daha önce yazılan çekincelerin yerinde olduğunu
doğrular bir mesaj olmuş. (Lakin ben hala inanmak istemiyorum insanların bu
çekincelerinin gerçek olduğuna)

Doruk'la ya da başkalarıyla aranızda yaşananlardan dolayı Doruk'un
söylediklerinden farklı anlamlar çıkarıp cevaplamış olabilirsiniz fakat bu
tartışmanın herhangi bir noktasında birinin ne gerek var bu yapılanlara
dediğini ya da diyeceğini sanmıyorum.

Çoğunluğun önerisi -sizin elbette kendi içinizde yapmış olduğunuz fakat bizim
dışardan bakınca göremediğimiz- "yapılacaklar ve öncelikleri" listesinin
geneline bakmamız, bu işlerin hangilerinin Tübitak çalışanı olmayan
geliştiricilerimizle yapılabileceğini, bu noktada nasıl bir süreç
izlenebileceğini belirlememiz yönünde sanırım. Burada tartışmaya katılanların
bu önerileri sunmasındaki maksat "bu işleri bırakalım"dan ziyade "bu işleri
hep beraber daha rahat ve kaliteli yapalım" olsa gerek.

Üzerinde fikir yürütmek için resmin bütününü görmek isteyen geliştiricilerimiz
sanmıyorum ki bütünü görünce çözüm  önerisi olarak bu işler gereksizler,
bunları çıkaralım desinler. Asıl maksat olsa olsa bir önceki paragrafta
dediğim dağıtılabilir işleri dağıtmak için uygun modeller geliştirmek
olabilir.

En başında beri bu projenin maksadı sadece bir dağıtım değil aynı zamanda bir
özgür yazılımı ekosistemi oluşturmak dedik. Şimdi de bu tartışma içinde
sadece dağıtıma değil bu gelişime de yerinde bir katkıda bulunma fırsatı
yakaladık.

Geliştiricilerimizi yanlış anladığınızı "bu tartışma burda biter" fikrinizin
hala geçerli olmadığını umuyorum.

Saygılar
Türker