[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
6 Ara 2008 Cmt 11:28:40 EET

Fri, 5 Dec 2008 14:55:24 +0200, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

> Mevcut proje yapısı ile UEKAE ekibi hemen hemen ulaşabildiği
> büyüklüğe erişmiş durumda.
Hazir sizden bu kadar "net" bir aciklama alabilmisken, izninizle yine
bence belirsiz olan bir konuya da aciklik getirmenizi rica edecegim.

Pardus projesinin amaci nedir?

1) Basta kamu olmak uzere Turkiye'deki kurumlarda masaustunde
kullanilabilecek bir isletim sistemi yapmak ve dagitimi hazirlamanin
yani sira, dagitimi kullanan kurumlara kurumsal destek saglamak mi?

2) "Ulusal" isletim sistemi olup, Turkiye'deki tum bilisim
ihtiyaclarinin derdine deva olmak mi? (or: Bir ara telaffuz edilen,
hatta surum yoneticisi bile atanan sunucu surumu de bunun uzantisi)

3) x sene icerisinde kendi kendini finanse eden bir "ekosistem"
olusturmak mi? (2004 Subat'inda bunu 3 sene olarak dile getirmistiniz
hafizam beni yaniltmiyorsa)

4) "Bilişim okur-yazarları"na yonelik bir masaustu sistemi hazirlamak
mi?

5) Turkiye'deki insanlarin bilgisayarlarinda Pardus kullanabilmelerini
saglamak mi?

6) Cesitli ozgun teknolojiler uretip "yazilim ihrac etmek" mi?

7) Turkiye'de daha fazla yazilim gelistirilmesini saglamak, bunun icin
insan yetismesine on ayak olmak mi?

8) "Gezegendeki en yaygin kullanilan ilk 5 dagitimdan biri" olmak mi?

9) O sirada calisan/katkida bulunan gelistiricilerin cani ne cekerse, o
yonde calismak mi?

Hepsi mi? Baska bisiler daha mi? Ya da her an yenileri eklenebilir mi?
Hangileri ne oncelikte?

Belki burada bunu sorgulamak gelistiricilere dusmuyor olabilir. Ancak
tum ciddi tartismalarin gelip "tikandigi" nokta asagi yukari ayni
oluyor : "Yeterli insanimiz yok".

Kisisel dusuncem (bunu daha once de dile getirmistim, neredeyse bir yil
once yapilan gelistirici toplantisinda sanirim), 10-15 kisilik
(cogunlugu tam zamanli) bir "ucretli" calisan ekibi hic az bir sayi
degil. Ustelik buna adı calisilan "PR firmasi" olan, alelade bir PR
firmasinin harcayacagindan cok daha fazla emek harcayan ve farkli
islerle ugrasan ArtIstanbul'daki kisileri de katmak gerekli, ne kadar
olsa "is"leri geregi de Pardus'la ugrastiklari icin. Topluluk katkisini
saymiyorum.

Turkiye'de kac tane yazilim projesinin boyle bir insan kaynagi ve
butcesi var bilemiyorum acikcasi (pazarlamaci/satisci gibi insanlari
katmamak gerekiyor isin icine). Cok fazla oldugunu sanmiyorum.

O zaman niye hicbir zaman insan yetmiyor? 5 kisiyken de yetmiyordu, 10
kisiyken de yetmiyordu, 15 kisiyken de, uzerine bir "PR" firmasi
eklendiginde, disaridan katki verenler varken de yetmiyor. Benim
*kisisel* fikrim mevcut gidisat ile 30 tane ucretli calisan olsa da
yetmeyecek.

Projenin amacini sormamin nedeni de bu. Eger 10-15 kisi ile ayni anda
ustte sayilan amaclarin hepsi degil, 5-6 tanesi bile gerceklestirilmeye
calisiliyorsa bile insan gucunun yetmemesi ve bu amaclarin hakkinin
verilememesi oldukca dogal.

* * *

Sorabilirsiniz ki, arkadasim konu satirinda "kararli depoya paket gecis
sureci" yaziyor, ne alaka bunlar? Cunku ciddi onerilerin/tartismalarin
gelip carptigi "hede olmaliyiz" (ustteki amaclardan birini secin) ve
arkasindan gelen "insan gucu yetersiz" duvarindan sıkılmış durumdayim.

Bu konudaki tartismanin gidisatindan da anlasilabilecegi uzere "kimin,
neyi, neden, kim icin" yaptigi belli olmadigi ve onceliklendirme de
yapilmadigi icin ihtiyaclar dag gibi buyuyor ve insan gucu yetmiyor
duvarina tosluyoruz.

                   Doruk