[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
5 Ara 2008 Cum 15:48:28 EET

On Friday 05 December 2008 14:55:24 Erkan Tekman wrote:

> Mevcut proje yapısı ile UEKAE ekibi hemen hemen ulaşabildiği büyüklüğe
> erişmiş durumda.

Bu çok kritik bir bilgi. Açıklanmış olmasında büyük fayda oldu.

Buna göre aklıma gelen izlenebilecek stratejiler:

1. Bu durumu Tübitak'a da aktarıp, fikirlerini değiştirmeye çalışmak (verilen
paranın bütçe içinde kolayca arttırabilecek bir miktar olduğunu düşünürsek).

Burada pardus ekibinden ziyade, pardus'u kullanan kişi ve kurumların bu tür
bir talebi etkili olabilir mi? Çünkü durumdan en çok etkilenecek onlar.

2. Gönüllü destek ve staj gibi kanalları güçlendirmek.

Burada deneyimli geliştiricilerin know-how'ını yeni gelenlere aktarabilmek çok
önemli. Belgelendirme ilk sırada. Deneyimli geliştiricilerin iş yapmak yerine
gönüllü işgücüne mentorluk etmeye daha fazla vakit ayırması lazım. Daha fazla
sorumluluğu kontrollü bir şekilde outsource etmek, ilgiyi ve heyecanı yeniden
uyandırmak için bir çalışma gerekiyor.

> Öte yandan, eğer talep olursa ve katılım sağlanırsa Bayram sonrasında bir
> geliştirici toplantısı düzenleyerek elde bekleyen süreç ile ilgili soruları
> yanıtlamak ve çözüme ulaşmak yoluna da gidebiliriz. Son geliştirici
> toplantısının ağzınızda (ve ağzımızda) bıraktığı kötü tadın farkında olarak
> yazıyorum bunu ve eğer bir toplantı yapmaya karar verirsek sonuç almaya
> yönelik hareket edeceğimizi vurgulamak istiyorum.

Gidişatı değiştirmeye niyetliysek, katılımcılar aman boşver bitirip gidelim
zihniyetinde olmazsa, toplantı planı ve önhazırlık iyi yapılırsa, konunun
dağılması önlenecek şekilde iyi bir yönetim olursa yapılabilir, faydalı da
olabilir. Ama hala 3-5 kişi kendi aramızda konuşuyor olmamızdan kimsenin
böyle bir niyeti olmadığını çıkarıyorum ben.