[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
4 Ara 2008 Per 20:39:03 EET

Thu, 4 Dec 2008 18:34:50 +0200, "Furkan Duman" <coderlord at gmail.com> :

> Sanki bu kısmı biraz açmak lazım. Bileşen sorumlusunun görevleri
> başlıklı bir belgemiz var mıydı?
Bildigim kadariyla yok. Belgeye donustururken "ballandirilmasi" gereken
bircok kisim var bunun gibi.

> Neden derletiyor?, burayı anlamadım. Derletip testini de mi yapacak?
> Yoksa sadece derlenip derlenmediğine mi bakacak?
Bildigim kadariyla, derleme ciftliginde derlenen paketler derlendikten
hemen sonra ciftligin kendi uzerine kuruluyor ve oyle isine devam
ediyor. Ona bagimli paketlerin de ona gore derlenebilmeleri icin.
Ciftlikte de depodaki tum paketler kurulu.

Simdi is boyle olunca, hatali bir paketin derlenip kurulmasi ciftligi
patlatabiliyor. Ozellikle hatali system.base paketleri ya da cokca
bagimliligi olan kitapliklarin problem yaratmasi olasi. O nedenle
ciftlikte derleme islemi otomatik yapil(a)miyor.

Bilesen sorumlusu zaten kendi bilesenindeki paketleri goz ucuyla da olsa
takip ediyor oldugundan, bir sorun varsa derletmeden once tespit etmesi
mumkun olur. Su anki durumda bu tum paketler icin surum/depo/ciftlik
sorumlusu tarafindan yapiliyor ki, bilesen sorumlulari tarafindan
yapilmasi, paketleri daha iyi taniyacaklarindan dolayi daha saglikli
olur diye dusunuyorum. Daha hizli da gerceklesebilir.

Tabii bu noktada system.base'de olmayan ve "herhangi bir bagimliligi
olmayan" paketlerin ayiklanarak ciftlik tarafindan otomatik derlenmesi
de bir yontem. Yine de ciftlik icin goz ucuyla da olsa bir bakilma
gerektiren durtukleme mekanizmasi cok yavaslatmaz/yormaz diye
dusunuyorum. Svn hesaplari ile ilgili bir guvenlik sorununda (birimiz
svn parolasini kaptirdi mesela), uygun bir pakete ciftlige ya da test
deposunu kullananlarin sistemlerine zarar verecek bir komut eklenebilir.
Otomatik derlenip/ciftlige kurulup/test deposuna gitmesi hos olmaz.

                   Doruk