[Gelistirici] pisi güncelleme aksiyonları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Ağu 2008 Cum 22:31:50 EEST

On Fri, 29 Aug 2008 15:46:52 +0300
"Furkan Duman" <coderlord at gmail.com> wrote:

> Neden istenmedi bu ben anlamadım? wpa_supplicant servisi, WPA
> kullanımına geçilirse otomatik başlıyor mesela.

 Servis sisteminde servisleri local ve server diye tanımlıyoruz. Local
olanlar sistem içerisindeki işlevleri  yerine getirirken server olanlar
dışarıya hizmet veriyorlar. wpa_supplicant local serisine giriyorken
jboss4 server olarak işaretli.

 Dışarıya hizmet veren servisler kullanıcı özellikle açmadıkca
çalışmayacak diye bir kararımız var, güvenlik, kaynak tüketimi,
sistemi dışarıya açma adına çekinebileceğimiz bir kaç sebebi var. Belki
arada istisna olabilir ama genelde buna uyuyoruz.

 Bir paket kurduğu zaman kullanıcıya haber vermeden bir "server" ın
otomatik olarak açılması ve her zaman açılacak halde ayarlanması
yukarıda yazdıklarıma ters düştüğü için review sürecinde bunun
yapılmamasının daha doğru olduğunu yazmıştım.