[Gelistirici] kernel ve kernel-headers

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
22 Ağu 2008 Cum 18:19:32 EEST

Selamlar;

21 Ağu 2008 Per tarihinde, Erkan Tekman şunları yazmıştı:
> Ne zaman ki bir sürümü çıkardıktan hemen sonra gelecek sürümün devel ağacını
> dallandırıp ABI/API kırarak geliştirmeye devam ederiz, ya da hemen hemen eş
> anlamlı olarak herhangi bir ABI/API kısıtı olmayan devel geliştirmesinden
> ürün ekipleri uygun gördükleri depoları dallandırıp (ABI/API kırmayan)
> güncellemelerini orada sürdürmeye başlarlar, o zaman bu sıkıntılarımız
> ortadan kalkar.

Ben burayı anlamadım sanırım, zaten hali hazırda böyle yapmıyor muyuz? 2007 branchlandığı günden beri neredeyse hiç ABI kırmadık veya kırdık ama atıyorum tek uygulama için yaptık bunu. devel'de ABI/API kıra kıra ilerledi sonra gün geldi 2008 oldu ve başa geri döndük.

> Net bir şekilde ifade edeyim ki bunun da tek bir çözümü vardır: Paketlerle
> ilgilenen insan sayısını artırmak. Bunun için UEKAE tarafında biz elimizden
> geleni yapıyoruz, devam da edeceğiz. Camia geliştiricilerinin de sayıca çok
> olması için üzerimize düşen ve gücümüzün yettiği herşeyi yapmaya hazırız.

Aynen böyle, formül çok basit n anında çıkan dağıtımın daha fazla donanım, daha fazla özellik veya daha fazla hata düzeltmesini içermek istiyorsak ve bunu yaparken de dağıtım dediğimiz şeyi "oyun alanı" tanımından çekip, "kullanılır ve bugüne kadar vaat ettiklerini yapmaya devam eder" formatında yapmak istiyorsak elimizdeki tek seçenek "backport" ve bu backport'ları yapacak insan gücü.

Eğer yeterince backport gücümüz varsa böyle bir "ABI kırdım, PiSi koş" durumuna da ihtiyacımız _kesinlikle_ yok. Ama bu insan gücünü sağlayamıyor ve aynı zamanda "şu şu ve bu" biz sürümü duyurduktan sonra çıktı (yeni donanım desteği, amarok'un yeni nesil iPod desteği, openoffice'in bilmemnesi gibi) ve onlar da sonradan gelsin ve dağıtımda olsun istiyorsak o zaman da benim aklıma gelen başka alternatif ne yazık ki yok :(

> Son bir nokta olarak, 2007'nin 18 aylık çevrimine karşın 2008 ve 2009'un
> öngörülen 9'ar aylık çevrimleri düşünüldüğünde ABI kıran güncellemelere olan
> gereksinimimizin daha da az olacağını, en azından olması gerektiğini
> düşünüyorum.

Bunun da mutlaka olumlu etkisi olacaktır

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/