[Gelistirici] kernel ve kernel-headers

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
21 Ağu 2008 Per 21:42:48 EEST

21 Ağustos 2008 Perşembe 18:19:37 tarihinde S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Çözmeye çalıştığın sorunun nvidia/ati gibi sürücülerin kernel
> versiyonlarına bağımlılığı ve bunların system.base güncellenirken
> güncellenmemesi olduğunu varsayarak bunu çözmenin doğru yolunu kernel'ı
> alıp system.base'den atmak veya bir kernel bileşeni tanımlayıp bunu Pisi'de
> system.base'e benzer ama belki farklı şekilde denetlemeye çalışmak değil,
> pisi'ye yaklaşık 2 senedir konuşmaktan sıkılmadığımız ama benim yazmaktan
> artık son derece sıkıldığım _ters bağımlılıkları da güncelle, ABI kırdım_
> veya benzeri bir tag'in eklenmesi ve bunun son derece kontrollü şekilde
> [...]

Ben bu "son derece kontrollü şekilde kullanılması" kısmı ile ilgili, her zaman
olduğu gibi, kuvvetli çekincelerimi belirteceğim. Şu anda ve önümüzdeki iki
yıl içerisinde de tüm ürünlerimiz aynı devel deposundan türetilecekmiş gibi
duruyor. Bu ürünler arasında kurumsal diyebileceğimiz belirgin kararlılık
seviyeleri beklenen ve kararsızlığa kesinlikle açık olmayan sürümlerimiz ve
UEKAE'nin çeşitli yükümlülükler altına girdiği kimi diğer ürünler de var. O
anki güncel sürümümüzün en yeni paketleri içermesi dileği, ne yazık ki, bu
kısıtlara uymak şartı ile yerine getirilebiliyor ancak.

Ne zaman ki bir sürümü çıkardıktan hemen sonra gelecek sürümün devel ağacını
dallandırıp ABI/API kırarak geliştirmeye devam ederiz, ya da hemen hemen eş
anlamlı olarak herhangi bir ABI/API kısıtı olmayan devel geliştirmesinden
ürün ekipleri uygun gördükleri depoları dallandırıp (ABI/API kırmayan)
güncellemelerini orada sürdürmeye başlarlar, o zaman bu sıkıntılarımız
ortadan kalkar.

Net bir şekilde ifade edeyim ki bunun da tek bir çözümü vardır: Paketlerle
ilgilenen insan sayısını artırmak. Bunun için UEKAE tarafında biz elimizden
geleni yapıyoruz, devam da edeceğiz. Camia geliştiricilerinin de sayıca çok
olması için üzerimize düşen ve gücümüzün yettiği herşeyi yapmaya hazırız.

Son bir nokta olarak, 2007'nin 18 aylık çevrimine karşın 2008 ve 2009'un
öngörülen 9'ar aylık çevrimleri düşünüldüğünde ABI kıran güncellemelere olan
gereksinimimizin daha da az olacağını, en azından olması gerektiğini
düşünüyorum.

2 Ykr

ET