[Gelistirici] pisi veritabanı sıralama

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
2 Eyl 2007 Paz 20:24:13 EEST

On Sunday 02 September 2007 19:21:55 A. Murat Eren wrote:
>  Merhabalar,

Selam,

>  Acizane görüşüm depo önceliğinin belirlenmesi işinin depo'nun sisteme
> eklenmesi esnasında kullanıcı tarafından halledilmesi şart olan bir
> şey olduğu ve bu bilginin depo'ya ait zorunlu bir bilgi olması
> gerektiği yönünde efendim (yani sırayı kullanıcı belirlesin ve bunu da
> depoyu eklerken yapsın; bir /etc/pisi/repos dosyasına gerek olmasın,
> bu bilgi de db'de tutulsun).

Belirteyim ki, aslında ben de ayrı bir config dosyasına sıcak bakmıyorum.

Öncelik sırasının depo'nun sisteme eklenme sırası olması, şu anki hali zaten
biliyorsun. En sık rastladığımız sorun usb backup depo disklerimiz ile
ilgiliydi. pardus-2007 deposunu kaldırıp yerine usb depoyu ekliyorduk. Depo
ekleme süresi de zaman alıyordu bayağı ve iş çok vakit kaybettiriyordu. Yeni
hali ile depo ekle kaldır vakit almayacağı için, bu şekilde devam etmesi
mümkün olabilir.

>  Depo önceliklerinin sırasının da PiSi istemcileri ile
> görüntülenebilir, değiştirilebilir olması için gerekli değişiklikleri
> yaparız (interaktif olmayan depo ekleme esnasında da öncelik
> sıralamasına baştan ya da sondan girer depo, gerekirse bu politikayı
> da pisi.conf'ta bir parametreye bağlarız).

pisi.conf içine boot order gibi cd, usb, http, local gibi bir tanım sırası
olabilir belki.

Herhangi bir cd ve ya usb cihaz takıldığında, bir şekilde pisi deposu olduğunu
anlayıp kde penceresinde pisi deposu olarak ekle gibi bir seçenek
çıkartabiliriz. Depo eklendiği anda pisi, pisi.conf'daki bu depo ortamı
sıralamasına riayet eder.

Asıl depo sırası ise _bu grupların kendi içinde_ ve dediğin gibi eklenme
sırasına göre olabilir.

- Faik