[Gelistirici] pijama

Oğuz Yarımtepe oguzy at comu.edu.tr
2 Eyl 2007 Paz 18:15:39 EEST

Selamlar,

paketler sayfası için Django kullanarak şu anki halinin işlevini yerine
getiren ve bir de arama özelliği olan bir uygulama tasarladım. SVN'deki şu
anki halinin eksikleri, yanlışlıkları vardır. Ben kendi makinemde development
server üzerinde deneyerek geliştirdim. Eksiklerine gelelim:

* Yavaşlık var. İkilik ve kaynak paket bilgileri oldukça yavaş geliyor. Bunun
hızlandırmak lazım.

* syncdb.py'yi düzenli çalışıp paket bilgilerini veri tabanına yazacak bir
uygulama olarak düşünmüştüm ama kodun içinde de comment olarak yazdığım gibi
varsa history kısımlarındaki veya diğer alanlardaki değişiklikler de kontrol
edilmeli ve yansıtılmalı. İlk çalışma için veri tabaında paket bilgisi
olmadığından bilgileri düzgün alıp yazıyor. Sonrakilerde eksik kalacaktır.

* Noktalı paketçi isimlerinde noktadan kaynaklanan bir sorun var onların
alınıp gösterilmesi de düzenlenmeli

* Belki daha iyi bir arayüz, daha güzel şeyler olabilirdi.

* Screenshot için files gibi bir de screenshots dizini olsun ve buraya konulan
resimler gösterilsin diye düşünmüştüm ama bunu uygulamaya geçirmedim. Sadece
syncdb.py kısmında var.

Nesi çalışıyor:

* paketler sayfasının şu anki halindeki ikilik paket kısmındaki derlemek ve
çalışmak için isteyenler kısmı hariç diğerleri çalışıyor. Bir kaç ufak ekleme
ile beraber. (İkilik paket bilgilerinde paket boyu var mesela)

* Arama var. Kaynak veya ikilik paketlerde, paketçi adında ve de yamalarda
arama yapıyor.

Yavaşlık ve syncdb deki eksik giderilirse muhtemelen biraz iş görür hale
gelir. Daha düzgün bir şey yapmak isterdim. Belki birileri düzeltir, alır
uğraşır diye yazıyorum. Benim pazartesiden sonra pek uğraşmam mümkün
olmayacak, en azından sizin istediğiniz perforansta olamayacam.

Durum böyle.

--
Oğuz Yarımtepe
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi