[Gelistirici] Debug builds

Ismail Dönmez ismail at pardus.org.tr
13 Eki 2007 Cmt 23:31:51 EEST

Saturday 13 October 2007 Tarihinde 23:23:50 yazmıştı:
> 12 Eki 2007 Cum tarihinde, Ismail Dönmez şunları yazmıştı:

> Cıkkk, 1 dediğin gibi kolay --enable-debug ile yapıyor şu anda da bunu
> zaten. Fakat 2 olacak iş değil. Eğer paketlerin flaglarına ellemezsek
>
> 1. Dağıtım için optimize paket üretemeyiz
> 2. Allah bilir neler ile ne şekilde derleniyorlar olur

Özellikle gerekmedikçe dedim zaten. Optimizasyon işleri otomatik
CFLAGS/CXXFLAGS üzerinden yapılıyor zaten.

> Bunun çözümünü daha önce bulmuştuk, farm -gdb -g3 ile derliyor paketleri,
> debug sembolllerini strip edip ayrı paket yapıyordu fakat bundan -debug
> diye n tane paket ortaya çıktığı için vazgeçmiştik. 2008 için depoyu
> karıştırmayacak başka bir çözüm ile (ayrı -debug deposu gibi) tekrar hayata
> sokabiliriz.

-debug diye n tane paket ortaya çıkmalı zaten, diğer dağıtımlar da böyle
yapıyor.

> Özetle; ortada çözülecek bir sorun yok (zaten n ay önce çözdük) uygulamaya
> sokmak için yöntem bulmak gerekiyor sadece :)

Pardus üzerinde herhangi bir paketin elle müdahele olmadan debug edilemiyor
olması gibi bir sorun var ortada ve bu gayet ciddi bir problem zira herhangi
bir KDE programı çöktüğünde ya printf debugging yapmak zorundayız ya da
oturup Qt, kdelibs, debug enabled elle derlemeliyiz.

/ismail

--
Faith is believing what you know isn't so -- Mark Twain