[Gelistirici] Debug builds

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
13 Eki 2007 Cmt 23:23:50 EEST

12 Eki 2007 Cum tarihinde, Ismail Dönmez şunları yazmıştı:
> Şu anda Pardus'ta herhangi bir debug işlemi yapmak istediğimde elle debug
> package yapmak zorunda kalıyorum.
>
> Bunun çözümü için iki şey lazım.
>
> 1. PiSi -debug paketleri üretmeli (kolay)
> 2. Paketler actions.py içinde CFLAGS/CXXFLAGS ile gerekmedikçe oynamamalı.
>
> Fikirler?

Cıkkk, 1 dediğin gibi kolay --enable-debug ile yapıyor şu anda da bunu zaten. Fakat 2 olacak iş değil. Eğer paketlerin flaglarına ellemezsek

1. Dağıtım için optimize paket üretemeyiz
2. Allah bilir neler ile ne şekilde derleniyorlar olur

Bunun çözümünü daha önce bulmuştuk, farm -gdb -g3 ile derliyor paketleri, debug sembolllerini strip edip ayrı paket yapıyordu fakat bundan -debug diye n tane paket ortaya çıktığı
için vazgeçmiştik. 2008 için depoyu karıştırmayacak başka bir çözüm ile (ayrı -debug deposu gibi) tekrar hayata sokabiliriz.

Özetle; ortada çözülecek bir sorun yok (zaten n ay önce çözdük) uygulamaya sokmak için yöntem bulmak gerekiyor sadece :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/