[Gelistirici] busybox paketlemek mantıklı mı?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
28 Kas 2007 Çar 21:34:19 EET

> Bu paketi yapmak istememin sebebi ilerleyen zamanlarda ayni teknikle
> diskless pardus projesinde kullanmak.

 Hmm,  biraz değiştirilmiş PTSP ? :)

> [...]
> diger komutlari etkinlestirme konusu unutabiliriz. Sonucta dedigim
> gibi konu günlük hayatinda Pardus kullanan kullanicilari pek
> ilgilendirmiyor.
>
> Ama ayrica paketlenerek olusan dosyanin farkli dizine yazilmasinda
> bir sorun yoksa (örnegin: yanlis hatirlamiyorsam mkinitramfs icinden
> cikan busybox /sbin altina gidiyor, bense yaptigim pakette /usr/sbin
> altina atiyorum), bu paketi incelemenize sunabilirim. (Tabii
> deneyimsiz bir paketcinin böyle önemli bir araci paketlemesi ve
> bakimini üstlenmesi ne kadar dogru olur, bu ayri bir tartisma

 Her iki komutun PATH içinde olması iyi olmaz, sadece biri olmalı.
Ayrı bir busybox pakedi olacaksa mkinitramfs deki dosyanın yerini
değiştirebilirim. Aslında ideali busybox ayrı bir paket olacaksa
mkinitramfs onu kullanacak şekilde değiştirilmeli, ama her iki pakedin
ihtiyaçları uzun vadede çakışır ve sorun yaratır gibi geliyor bana.
Bu tarz projeler için iki ayrı busybox olması fayalı olabilir.