[Gelistirici] busybox paketlemek mantıklı mı?

selim ok selimok at gmail.com
28 Kas 2007 Çar 21:02:02 EET

Merhaba,
Aslinda busybox sürümünü yükseltmenin yada etkin olmayan bazi özellikleri
acmanin, dagitimi günlük hayatinda kullanalar icin bir faydasi olacagini
sanmiyorum. Su an calistigim yerde diskless linux olusturma asamalarindan
birinde busybox kullaniyoruz. Dagitim sürümü degistirirken farkettim ki
duruma göre bazen önceki sürümde kullanilmayan komutlari kullanmak gerekiyor
yada kullanilan komutlar busybox sürümü eski oldugu icin dogru calismiyor.
Bu paketi yapmak istememin sebebi ilerleyen zamanlarda ayni teknikle
diskless pardus projesinde kullanmak.

Bu yüzden dagitimi kötü yönde etkileyecekse (yani müdüre kadar isleyen
kisimda sorun cikaracaksa) mkinitramfs icinde sürüm yükseltme yada diger
komutlari etkinlestirme konusu unutabiliriz. Sonucta dedigim gibi konu
günlük hayatinda Pardus kullanan kullanicilari pek ilgilendirmiyor.

Ama ayrica paketlenerek olusan dosyanin farkli dizine yazilmasinda bir sorun
yoksa (örnegin: yanlis hatirlamiyorsam mkinitramfs icinden cikan busybox
/sbin altina gidiyor, bense yaptigim pakette /usr/sbin altina atiyorum), bu
paketi incelemenize sunabilirim. (Tabii deneyimsiz bir paketcinin böyle
önemli bir araci paketlemesi ve bakimini üstlenmesi ne kadar dogru olur, bu
ayri bir tartisma konusu :)

Bilgiler icin tesekkür ederim.
Iyi calismalar,
Selim

Not: Türkce karakter sorunu icin özür dilerim, uni'den yazdigimda böyle
oluyor malesef.