[Gelistirici] busybox paketlemek mantıklı mı?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
28 Kas 2007 Çar 20:35:33 EET

 Merhaba,

 Paket sahibi ben değilim ama biraz uğraşmışlığım var,

> -Busybox neden mkinitramfs içinden çıkıyor?

 İlla böyle olması gerekmiyor ama bu haliyle bakımı, neyin değiştiğini
takip etmesi vs daha kolay. Belki pakedi bölebiliriz ama kernel
kullandığı için birşeyler gözden kaçmasın diye dikkatli olmak lazım :)

> -Busybox'un ayrıca paketlenmesinde bir sakınca var mı? Paketlenirse
> mkinitramfs içindeki busybox'un hali ne olur?

 Özellikle gerekmedikçe ayrı bir paket yükünü almamıza gerek yok.
Ayrıca çok gerekmedikçe aynı yazılımın iki sürümü birden depoda
tutmuyoruz.

  Bir yöntem, ikinci bir paket olacaksa oluşan dosyanın konulacağı
dizin farklı olabilir, isteyen de oradan kullanır.

> -Busybox'un ayrıca paketlenmesi depo (yada x) politikasına uymuyorsa,
> mkiniramfs içindeki busybox'ı (eski sürüm ve bir çok komutun
> etkisizleştirilmiş olmasından dolayı) kullanamayan kullanıcı ne
> yapacak?

 Busybox şu anda müdürden sonra kullanılmıyor, sadece initramfs de
kullanıyoruz. Sistem içerisinde de zaten busybox komutlarının işlevini
yerine getiren araçlar var.  Bu kullanıcının hangi ihtiyacı için yeni
sürüm busybox ya da hangi busybox özelliği gerekiyor ? Bir eksik varsa
kapatalım tabi ki, ya da yeni bir sürüm yapalım.

 initramfs içinde kullanılan busybox sürümünü bir kaç kere yükseltmeye
çalışmıştım ama bazı sorunlar oluşmuştu, en son sürümü denemedim ama
denediğim sürümlerde initramfs için bir sürü değişiklik gerekiyor diye
vazgeçmiştim. Düzgün bir şekilde çalışırsa ben de yeni sürüme geçmek
isterim, ama bize getireceği çok büyük bir artı yoksa artık 2007 için
değil de 2008 için yaparız.