[Gelistirici] eleman araniyy!

Ümran Kamar umrankamar at gmail.com
29 Mayıs 2007 Sal 19:51:28 EEST

Melaba,

On 5/29/07, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> wrote:

> 29 May 2007 Sal tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
>
> "Kısmet" diyeceğim. "Liste yapmayı bilen ve liste maddelerinin karşısına
> çek
> atabilen" diye de bilirdim, ama böylesini tercih ettim...
>
> Sanırım sıkıntı mühendis ya da teknik eleman olacak insanlara "proje"nin
> ne
> olduğunu, nasıl planlanacağını ve nasıl yönetileceğini öğretememiş eğitim
> sistemimizden kaynaklanıyor.

Eğitim sistemi milattan önce nasıldı bilmiyorum ama şimdi, bilgisayar
mühendisliklerinde system analysis and design ve project management gibi
dersler veriliyor.

Bunu öncesinde de bu işlere teknik anlamda nasıl bulaşılır, siz aslında neyi

yöneteceksiniz diye software engineering ve database design & management
dersleri veriliyor.

Sofware Engineering ve database design dersinde elinizde erdsi, senaryosu,
use-case diagramı, sequence diagramları, uml'i teslim edilmiş,kontrol
edilmiş, veritabanını arayüzden yönetecek bir kullanıcının kolaylıkla
kullanabileceği bir sistem teslim ediliyor.

System Analysis Design da, bu sistem aslında nasıl tasarlanmalıydı, büyük
resme nasıl bakılmalıydı, bizim veritabınımızdaki aklımıza gelen herşeyi
göstersin de nasıl gösterirse göstersin dediğimiz arayüzler nasıl olmalıydı,

bunlar anlatılıyor.Bunda da projenizin bir road map i oluyor.  Ne yaptık,
neden yaptık, kurumumuza katkısı ne, neye benzedi, tam anlamıyla bir
dönemlik
bir proje sunuluyor.

Project Management da ise bu işin işveren, insan ve para tarafı var,
karşımıza
bunlar gelince neler yapacagız, bir işin gerekliliğine üst yönetimi nasıl
ikna edeceğiz maliyet hesabını nasıl yapacağız bunlar anlatılıyor.
Öğrenciler
tezleri için nasıl bir yönetim geliştirirler, zamanı nasıl ayarlarlar,
projelerinin maliyetleri hangi aralıklarda seyreder, ve bunu neye göre
belirler bunları teslim ediyorlar.

Deneyim elde etme şansı olmayan bir insan için bence gayet tatmin edici.
Metodolojiden fazlasını öğretilmesini bekleyemezsiniz diye umuyorum. Hoş
deneyimli elaman aradığınıza göre bu dediğim anlamsız da olabilir.

Öğrenci ne kadarını alır, ne yapar bilemem ama mevcut sistemi sorgulamadan
önce bir kafamızı içeri sokup oralarda neler yapılıyor bir bakalım.
Kurumları
çok kolay asıp kesiyoruz. Bunun ceremesini de 4 sene mühendislik eğitimine
yatırım yapmış insanlar çekiyor.

Sevgiler
Ümran.

Bu arada tanımlardan yalnızca birine uyan birisini tanıyorsanız rahatlıkla