[Gelistirici] Bilgi Üniversitesi'ndeki forumda alınan geribildirimler

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
21 Mar 2007 Çar 14:55:46 EET

On Wed, 21 Mar 2007 12:19:33 +0200
Barış Metin <baris at pardus.org.tr> wrote:

> Bunu anlamakta gerçekten güçlük çekiyorum. XFCE ile KDE/Gnome
> uygulamalarını kullanıp nasıl daha hafif bir masaüstü elde etmeyi
> başaracağız[1]? Masaüstü kullanıcısı için bir müzik çalıcısı sunmak
> zorundayız. Bir ofis yazılımı web browser, e-posta yazılımı, hızlı
> mesajlaşma uygulaması vs. vs.. Her biri için ya KDE ya da Gnome
> kütüphanelerini kullanan uygulamaları tercih etmek zorunda da
> kalacağız.

Katılıyorum. Eğer xfce masaüstünde hedefimiz standart masaüstü
kullanıcısı değilse bir çalışma yapılabilir. Masaüstü kullanıcısı için
KDE diyorum ki en iyi KDE dağıtımlarından biriyiz. İlerde sunucu sürümü
için Xfce tercih edilebilir. Sunucu sürümü kullanacak insanın ahım
şahım bir şeye ihtiyacı yok. En azından ifconfig ile ağ ayarlarını
yapmayı, mount ile disklerini bağlamayı biliyordur :)

> Ve evet, XFCE paketleri üzerinde çalışalım ve uygun görürsek bir
> seçenek olarak sunalım ama bunu genel çalışma başarımını arttırmak
> iddiası ile yapıyorsak altını veri ile dolduralım iddianın.

Şu anda çalışıyorum, çevirileri de yürütülüyor. Xfce 4.4 branch'ini
Türker Gülüm ile bitirdik. Thunar'ın da 300 satır çevirisi kaldı. Bir
kaç sorun[1] haricinde gayet stabil bir biçimde çalışıyor (Gdm dahil!
gdm grubu ve kullanıcısı oluşturulması gerektiğinden playground'da)

[1] * thunar-volman (volume manager) anlayamadığım bir dbus sorunu
yüzünden diskleri otomatik olarak mount etmiyor. Araştırmaktayım..
[1] * Gnome uygulamalarının yardım menüsü çalışmıyor. Yelp uygulaması
gerekiyor bunun için. Ve asıl sorun; gtk uygulamalarında gecko olarak
firefox kullanamıyorum. mozembed ile ilgili bir sorun gibi görünüyor,
init olmuyor.. Liferea da da gecko olarak firefox kullanamıyor.
Gtkhtml2 ile idare ediyorum şu an..

Son olarak derim ki; Xfce düşünmek için erken. Türkçe çeviriler ile
birlikte release olmadı. Masaüstü/deneyimli kullanıcıdan dolayı kde'nin
yanında bir de xfce veremeyiz kurulum aşamasında. Sunucu sürümünde
kullanılması taraftarıyım. Uzak hedef olarak xfce'li pardus cd'si
yapmayı planlıyorum. Bunun için ayrı bir web sayfası hazırlayıp "bu
cd'nin deneyimli kullanıcılar için olduğunu, normal masaüstü
kullanıcılarının kde kullanmalarının önerildiğini" söyleyebiliriz.